کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقش صدها دوربین مداربسته و ابزارهای آلوده در حمله هکری اخیر به آمریکا

خبرگزاری فارس , 8 آبان 1395 ساعت 11:19

ایتنا- بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد حمله هکری هفته گذشته در آمریکا که دسترسی به ده‌ها سایت پربازدید را در این کشور ناممکن کرد با استفاده از صدهزار دوربین مداربسته و برخی ابزار مشابه صورت گرفته است.




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی.سی.ورلد، حمله یاد شده از نوع DOS بوده و از طریق آن ترافیک سنگینی بر روی سرورهای سایت‌های یاد شده ایجاد شد که دسترسی به آنها را ناممکن کرد. هدف اصلی این حملات سایت Dyn بوده که خدمات دی ان اس را برای مسیردهی سایت‌های مختلف ارائه می‌دهد.


مهاجمان با آلوده کردن ابزار یاد شده به بدافزاری مخرب که دوربین‌ها و سیستم‌های ضبط ویدئویی متصل به اینترنت را آلوده می‌کند شبکه بوت‌نت مهاجم مورد نظرشان را طراحی کرده بودند.

این بدافزار که Mirai نام دارد تحرک گسترده‌ای داشته و عامل اصلی موفقیت حملات سایبری جمعه گذشته محسوب می شود. کارشناسان بیم دارند تکرار این حملات در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ده روز دیگر انجام می شود رای‌دهی اینترنتی را در این کشور مختل نماید و به سرقت گسترده اطلاعات شهروندان بینجامد.

بدافزار Mirai توانسته به بیش از ۵۰۰ هزار ابزار متصل به اینترنت که کلمات عبور ضعیف پیش فرض داشته اند نفوذ کند و همه آنها را آلوده کند. حملات جمعه گذشته در آمریکا تنها با استفاده از یک پنجم این ابزار صورت گرفت. همین امر نشان می‌دهد که هکرها دقیقا از میزان دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط مورد نیاز برای موفقیت حملات خود اطلاع داشته اند و قصد دارند از باقیمانده این ظرفیت در روزهای آینده استفاده کنند.

آمریکا، ویتنام و برزیل از جمله کشورهایی هستند که بدافزار Mirai‌ در آنها مشاهده شده است. این بدافزار در ۱۶۴ کشور دیگر نیز شناسایی شده است. ترافیک ایجاد شده بر روی سایت‌های مختلف از این طریق به رقم بی‌سابقه ۶۶۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.


کد مطلب: 46233

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46233/نقش-صدها-دوربین-مداربسته-ابزارهای-آلوده-حمله-هکری-اخیر-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir