۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴

گام جدید دو پژوهشگاه کشور برای توسعه فناوری «اینترنت اشیاء»

ایتنا-تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه نیرو به منظور ارتقای دانش و توسعه همکاری‌های مشترک علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی در خصوص کاربرد فناوری‌های نوین ارتباطات، اطلاعات و امنیت در صنعت برق به امضاء رسید.



به گزارش ایتنا از ایسنا، این تفاهم‌نامه با حضور محمدصادق قاضی‌زاده رییس پژوهشگاه نیرو و دکتر محمد خوانساری، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (پژوهشگاه فاوا) به امضا رسید.


سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه دو پژوهشگاه در قالب «فناوری اینترنت اشیاء» و سایر فناوری‌های نوین مرتبط با آن در جهت ارتقای دانش و بومی‌سازی فناوری اینترنت اشیاء در حوزه‌های اولویت‌دار صنعت برق کشور، سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه در حوزه فناوری امنیت ارتباطات و اطلاعات در صنعت برق، همکاری مشترک در خصوص توسعه آزمایشگاه‌ها و امکان استفاده و بهره‌برداری از امکانات آزمایشگاهی طرفین و سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه در خصوص بومی‌سازی فناوری نوین حوزه ارتباطات و اطلاعات با هدف توسعه کارآفرینی و حمایت شرکتهای دانش‌بنیان از جمله محورهای اولویت‌دار این تفاهم‌نامه است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده، یک تبصره و دو نسخه واحد و با ارزش و اعتبار یکسان به امضای طرفین رسید و از تاریخ امضاء و مبادله معتبر و لازم‌الاجرا است.
کد مطلب: 46230
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام