۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲

تعطیلی "واین" توسط توییتر

ایتنا – هرچند واین سرویس ویدیویی خوش‌آتیه‌ای بود؛ اما توییتر هرگز نتوانست به درستی از آن استفاده کند و آن را تعطیل کرد.
تعطیلی "واین" توسط توییتر


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از extremetech، سرویس واین که زمانی به‌عنوان یک رقیب جدی برای یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های ویدیویی مطرح بود، روز پنجشنبه توسط توییتر تعطیل شد.

توییتر اعلام کرد هر ویدیویی که با این برنامه تولید شده، به صورت آنلاین خواهد بود؛ اما این برنامه دیگر فعالیت نخواهد داشت.

گفتنی است گروه واین در یک پست وبلاگی اعلام داشت: «ما به تمام کسانی که با واین ویدیو تولید کردند، می‌گوییم از شما متشکریم.»

گفته می‌شود توییتر اکنون و پس از آنکه نتوانست خریدار مناسبی برای خود پیدا کند، با اوضاع مالی نامساعد خود دست و پنجه نرم می‌کند.

هرچند که توییتر عملکرد مالی خود در چند ماه اخیر را بهتر از حد انتظار دانسته، اما همچنین اعلام کرده است که تعدیل ۳۵۰ نفر از کارمندان (نزدیک به ۹ درصد از نیروی کاری) خود را مدنظر دارد.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ سرویس واین را با بهای ۳۰ میلیون دلار خریداری کرد که در آن زمان، این اقدام یک حرکت جاه‌طلبانه در بازار در حال رشد ویدیوهای کوتاه قلمداد می‌شد.

واین به کاربران این امکان را می داد تا به سرعت ویدیوهای شش ثانیه‌ای تولید کنند و این سرویس خیلی زود در میان بازیگران، موسیقیدانان، کمدین‌ها و دیگر هنرمندان خلاق، جای خود را باز کرد.

زمانی هم رسانه‌ها مطالبی در مورد «ستاره‌های واین» می‌نوشتند و می‌گفتند با استفاده از این نرم‌افزار، هنرمندان توانسته‌اند تعداد پیروان یا فالوئرهای خود را افزایش دهند.


واقعیت آن است که توییتر اخیراً دغدغه‌های دیگری داشته است؛ از جمله کاهش رشد کاربران و نیز تمرکز بر روی پخش ویدیوهای لیگ فوتبال آمریکا. بدین ترتیب، این شرکت هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید از سرویس واین بهره‌برداری نماید.
 
کد مطلب: 46214
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام