کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضعف خدمات دو اپراتور مطرح کشور؛

اختلال تلفن همراه درغرب استان تهران

نارسایی هایی که روی اعصاب است

خبرگزاری مهر , 6 آبان 1395 ساعت 12:39

ایتنا- اختلال در اپراتورهای تلفن همراه در شهریار، ملارد و قدس با گذشت قریب به ۱۰روز همچنان ادامه دارد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از ساکنان در این مناطق شده است.





با توسعه جهان ارتباطات و لزوم افزایش تعاملات دوسویه و چند سویه میان مردم فارغ از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی، گوشی‌های تلفن‌همراه و اپراتورهای خدمات دهنده به مشترکان به ضرورتی جدی و جزئی لاینفک از زندگی روزمره مردم تبدیل‌شده‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، به‌واقع با رشد و گسترش شهرنشینی و بروز برخی تغییرات عمیق در سبک زندگی، مکالمات و گفت‌وگوهای تلفنی به میزانی گسترش‌یافته که در بسیاری از معادلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...نقش تعیین‌کننده‌ و اثرگذاری را ایفا می‌کنند.

اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور، برخورداری از تلفن همراه منحصر به قشرها و گروه‌های خاصی از جامعه بود که عمدتاً از توانمندی و بضاعت بالای اقتصادی برخوردار بودند، امروز تمامی طبقات، گروه‌ها و طیف‌های اجتماعی به این فناوری‌ها به‌عنوان یک ضرورت نگاه می‌کنند که در خلأ و فقدان آن، زندگی عادی با دشواری‌ها و پیچیدگی‌های بسیاری روبرو خواهد شد.

شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس نیز از این قاعده مستثنی نیستند، محدوده‌ای که قریب به ۱۰ روز با مشکلات متعددی در عرصه ارتباطات تلفنی(ایرانسل و همراه اول) مواجه هستند و همین اختلالات و نارسایی‌ها باعث طرح گلایه‌های بسیاری از سوی شهروندان ساکن در این مناطق شده است.

اختلالات اپراتورهای گوشی همراه ارتباطات عمومی را با مشکل مواجه کرده است
محبوب اکبری عضو شورای اسلامی شهر ملارد با اشاره به بروز نارسایی‌های متعدد و مکرر در ارتباطات تلفنی گوشی‌های همراه در شهرستان ملارد اظهار داشت: قریب به ۱۰ روز است که مکالمات تلفنی از طریق گوشی‌های همراه با نارسایی همراه و در این خصوص گزارش‌ها و گلایه‌های بسیاری از سوی مردم مطرح‌شده که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم، اقدامات مؤثر برای رفع این اختلالات عملیاتی شود.

معین رستم پور یکی از ساکنان منطقه مارلیکِ شهرستان ملارد نیز  با اشاره به بروز مشکلات بسیار در ارتباطات تلفنی با گوشی‌های همراه گفت: بروز اشکال و نارسایی در هر حوزه‌ای اجتناب‌ناپذیر است و نمی توان انتظار داشت که در فرآیند خدمات‌رسانی، هیچ‌گونه انسدادی به وجود نیاید اما می‌طلبد دستگاه‌ها و متولیان امر نسبت به رفع اختلالات، شتاب و سرعت عمل هر چه بیشتری نشان دهند.

وی افزود:در قبال خدماتی که داده شده، هزینه‌های مقتضی از سوی مشترکان اخذ می‌شود و با این اوصاف انتظار می‌رود در چنین شرایطی برای ارتقای کیفی خدمات و رفع چنین مشکلاتی، جدیت و اهتمام هر چه بیشتری لحاظ شود.

نارسایی‌های ارتباطیِ تلفن‌های همراه در شهریار روی اعصاب مردم است
مهدی یاراحمدی یکی از شهروندان ساکن شهریار هم با اشاره به برخی نارسایی‌ها در شبکه‌های خدمات‌رسانی اپراتورهای گوشی همراه عنوان کرد: متأسفانه علیرغم گذشت چندین روز از این اختلالات، همچنان شاهد بروز این مشکلات هستیم و می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع مشکل تلاش هر چه بیشتری را لحاظ کنند.

وی با اشاره به این نکته که وضعیت موجود موجب نارضایتی مردم غرب استان تهران شده است، افزود: اختلال در مکالمات و قطع و وصل شدن‌های پیاپی در حین گفت‌وگو میان طرفین درگوشی‌های همراه روی اعصاب مردم است و استمرار این وضعیت، رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه‌شده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

علیرضا رضایت عضو شورای اسلامی شهر شهریار نیز با تأیید بروز این اختلالات در شهر شهریار گفت: این نارسایی در طول چند روز اخیر ایجادشده و بعضاً شاهد هستیم در حین مکالمات، صدای شخص تماس گیرنده قطع و بعد از مدتی مجددا امکان مکالمه دوسویه فراهم می شود.

اختلال مکالمات تلفنی در شهرستان قدس
یکی دیگر از مناطقی که با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند، شهرستان قدس است.

پروانه نجمی عضو شورای اسلامی شهر قدس با تأیید و جود اختلالات در تلفن همراه در محدوده این شهرستان گفت: طی روز های اخیر، مکررا شاهد بروز چنین نارسایی هایی هستیم.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای نصب آنتن در شهرقدس افزود: پیش از این نیز مباحثی در شورای شهر قدس در ارتباط با نصب آنتن مطرح شد که تلاش ما بر این امر استوار بود که نهایت همکاری را برای تعبیه تجهیزات لازم لحاظ کنیم، اما اینکه مشکل اشاره شده به مباحث فنی یا نصب آنتن مربوط می شود یا خیر، از موضوعاتی است که مستلزم بررسی هر چه بیشتر است و بنده اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم.

نجمی با اشاره به این نکته که برای خدمت رسانی و همکاری در این حوزه آماده هستیم، عنوان کرد:مجموعه شورای شهر قدس، در صورت امکان و بنا بر اختیارات، امکانات و بضاعت موجود تلاش می کند بستر و زمینه لازم را برای رفع چنین مشکلاتی فراهم کند، اما رفع ساختن این نارسایی ها به صورت مستقیم در ید اختیارات شورای شهر نیست و ما از باب انعکاس مشکلات و همیاری برای بهبود نارسایی های احتمالی در این شهر، در حوزه های مختلف از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نخواهیم کرد.

بدون تردید ارتقای کیفی در ارائه خدمات و رفع نارسایی‌های فنی در چنین مواقعی، علاوه بر حصول رضایتمندی مشترکان برای مجموعه های خدمات دهنده ثمرات مطلوب و ارزنده‌ای به همراه خواهد داشت که این امر با گستره دامنه جغرافیایی پوشش خدمات، رشد کیفی و کاهش حداکثری چنین نواقصی حاصل خواهد شد، امری که در طول سالیان اخیر در برخی حوزه ها گام های مثبت و سازندهای برداشته شده و در برخی عرصه‌ها نیز نیازمند اتخاذ تدابیر موثر و کارآمد و ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تری است.


کد مطلب: 46209

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46209/اختلال-تلفن-همراه-درغرب-استان-تهران

ايتنا
  https://www.itna.ir