۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳

جاسوسی غول مخابراتی آمریکا از مشترکانش بدون حکم دادگاه

ایتنا - ای.تی.اند تی به وسیله یک برنامه مخفیانه با نام Hemisphere، اجازه ی دسترسی به کل متادیتای مکالمات انجام‌شده مشتریانش را به پلیس و نهادهای قضایی ایالات متحده داده است.
جاسوسی غول مخابراتی آمریکا از مشترکانش بدون حکم دادگاه


شرکت مخابراتی AT&T آمریکا با اجرای یک برنامه مخفیانه موسوم به Hemisphere به پلیس و نهادهای قضایی ایالات متحده امکان داده تا به کل متادیتای مکالمات انجام‌شده مشتریانش دسترسی یابند.


به گزارش ایتنا از فارس، این برنامه که تمامی مشترکان Hemisphere را هدف قرار می‌دهد بدون نیاز به دریافت حکم دادگاه اجرا می‌شود و امنیت و حریم شخصی میلیون‌ها نفر از این طریق به خطر می‌افتد.

اگر چه اولین بار در سال ۲۰۱۳ اطلاعاتی در مورد اجرای این برنامه مخفی توسط روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد، اما حالا اسناد تازه‌ای در این زمینه منتشر شده که نشان می‌دهد ابعاد برنامه یادشده بیش از حد اولیه افشا شده است و به پلیس امکان می‌دهد بدون ارائه هیچ حکم و درخواستی به داده‌های کاربران دسترسی یابد. آنان برای مشاهده اطلاعات تماس‌های کاربران تنها باید اعلام کنند که اطلاعات درخواستی به تحقیقاتشان مربوط است.

AT&T در فاصله ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی با بیش از ۱۰۳ هزار درخواست دریافت اطلاعات مواجه بوده که تنها حدود ۲۰ هزار درخواست حاوی دلیل و هدفی بوده که دریافت این اطلاعات را توجیه کند.

اجرای طرح Hemisphere از سال ۲۰۰۷ حاصل همکاری AT&T و پلیس و نهادهای قضایی آمریکاست که ادعا شده با هدف مقابله با قاچاق مواد مخدر صورت می‌گیرد. تلاش‌های فراوان برای مخفی نگهداشتن اجرای این برنامه سرانجام سه سال قبل شکست خورد. AT&T بابت این همکاری با پلیس سالانه مبالغ مختلفی را پرداخت می‌کند که از ۷۷ هزار دلار تا یک میلیون دلار در سال در نوسان است.
کد مطلب: 46186
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام