۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۷

فیس بوک با انتشار عکس‌های خشن‌تر در این شبکه اجتماعی موافقت کرد

ایتنا - فیس‌بوک که به دلیل پاک کردن عکس napalm girl زیر فشار کاربرانش بود اعلام کرد در صورتی که عکسی حاوی برهنگی یا خشونت باشد، اما از نظر خبری ارزشمند و دارای اهمیت باشد و نفع عمومی در انتشار آن باشد، با انتشار آن مخالفت نخواهند کرد.
فیس بوک با انتشار عکس‌های خشن‌تر در این شبکه اجتماعی موافقت کرد


به دنبال برخی انتقادات از فیس‌بوک به علت عدم انتشار عکس‌های خبری خشن و حاوی برهنگی، این شبکه اجتماعی سیاست‌های خود را در این زمینه تا حدی تغییر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، مدیران فیس‌بوک با ارسال متنی در وبلاگ رسمی خود اعلام کردند که در صورتی که عکسی حاوی برهنگی یا خشونت باشد، اما از نظر خبری ارزشمند و دارای اهمیت باشد و نفع عمومی در انتشار آن باشد، با انتشار آن مخالفت نخواهند کرد.

در ماه‌های گذشته حذف عکسی در مورد جنگ ویتنام از فیس‌بوک که در آن یک کودک برهنه ویتنامی گریه‌کنان در حال فرار از یک منطقه بمباران شده توسط هواپیماهای آمریکایی بود جنجال آفریده بود.

عکس یادشده که به Napalm Girl مشهور است توسط یک نویسنده نروژی در حساب کاربریش منتشر و سپس به این علت توسط فیس‌بوک حذف و حتی حساب این فرد برای مدتی تعلیق شد.

در این مطلب وبلاگی، مدیران فیس‌بوک اظهار داشته‌اند که سیاست‌های خود را در این زمینه سهل‌گیرانه خواهند کرد. البته مشخص نیست برای جلوگیری از مشاهده این تصاویر توسط افراد کم‌سن‌وسال و نابالغ تصمیم خاصی گرفته شده است.

فیس‌بوک می‌گوید برای افزایش دقت تصمیم‌گیری با متخصصان، ناشران، روزنامه‌نگاران، پلیس و دیگر صاحب نظران مشورت خواهد کرد.
کد مطلب: 46158
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بله، فیسبوک خیلی روی موارد غیر اخلاقی حساسه و اجازه نمیده هر تصویری در این شبکه منتشر بشه. فیلترکنندگان فیسبوک هم خبر دارند و میدونن این شبکه به شدت روی موارد غیر اخلاقی حساسه. حالا چرا فیلتر کردن دلیلش اینه که اونجا کاربران ازاده هر حرفی بخوان میزنن. مشکلشون این حرف زدن ازادانه و غیر قابل پیگیر بودنه حرف زنندگانه. بعد شاکی میشن که چرا مردم به شبکه های بومی اعتماد نمیکنند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام