۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷

نفوذ هکرهای روس به کارت‌های اعتباری حامیان مالی جمهوری‌خواهان

ایتنا - جمهوری‌خواهانی که امسال به کمیته ملی سنای جمهوری‌خواهان کمک مالی کرده‌اند تا از سناتورهای این حزب حمایت مالی کنند، احتمالا داده‌های کارت‌های اعتباریشان را تقدیم هکرهای روس کرده‌اند.
نفوذ هکرهای روس به کارت‌های اعتباری حامیان مالی جمهوری‌خواهان


به گزارش ایتنا از فارس، سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری مذکور در بازه زمانی بین ۱۶ مارس تا ۵ اکتبر سال ۲۰۱۶ رخ داده، زیرا پلتفورم مورد استفاده برای انتقال پول به کمیته جمهوری خواهان آلوده به کد مخربی بوده که منظور سرقت اطلاعات کارت های اعتباری طراحی شده است.

کمیته مذکور پس از کسب اطلاع از وقوع این مشکل بی‌سروصدا آن را در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۶ برطرف کرده است. اولین بار یک برنامه‌نویس هلندی به نام ویلم دی‌گروت متوجه مشکل یادشده گردیده است. این مشکل ناشی از استفاده از یک پلاتفورم معیوب تجارت الکترونیک موسوم به Magento است.

از جمله اطلاعاتی که به این شکل افشاشده می‌توان به نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، جزییات صورت حساب پرداختی شامل آدرس، نام شهر و ایالت و کدپستی، شغل، نام و مشخصات کارفرما، نوع کارت اعتباری، شماره کارت، تاریخ انقضا و کدامنیتی آن اشاره کرد.

پیش از این و از سال ۲۰۱۵ تا به حال سوءاستفاده های مشابه دیگری نیز با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری امنیتی Magento رخ داده است. کمیته یادشده از مارس سال ۲۰۱۶ تا به حال بیش از ۳۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده است.
کد مطلب: 46133
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام