۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶

ادعای موسس مک‌آفی: هک شبکه‌های رایانه‌ای دموکرات‌ها کار ایران است

ایتنا - کار از تهمت به روسیه در قضیه حملات سایبری، به ایران و کره شمالی کشیده شده است.
ادعای موسس مک‌آفی: هک شبکه‌های رایانه‌ای دموکرات‌ها کار ایران است


جان مک‌آفی موسس شرکت امنیتی مک‌آفی که به علت ارتکاب برخی جرائم شخصی مدت‌ها تحت پیگرد قضایی بوده، هک شدن شبکه رایانه‌ای کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا را به گردن ایران انداخته است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.اس.او آنلاین، در حالی که در ماه‌های اخیر این حملات و حملات مشابه به دولت روسیه نسبت داده شده بود، حالا منابع خبری آمریکایی پای ایران و کره شمالی را هم به میان کشیده‌اند.

مک‌آفی مدعی است منابعی که وی در بخش تاریک و زیرزمینی وب دارد معتقدند هک کمیته ملی دموکراتیک کار ایران بوده و وی نیز قطعا با این امر موافق است. رسانه‌های امریکایی برای اثبات ادعای خود در این زمینه به نقل نمونه‌هایی از توانمندی هکرهای ایرانی در زمینه هدایت کاربران سایت توییتر به آدرسی دیگر در سال ۲۰۰۹ و هک کردن وزارت دادگستری آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۶ پرداخته‌اند.

مک‌آفی در توضیح انگیزه‌های ایرانیان برای این کار گفته است: "آن‌ها ترامپ را نیرویی بی‌ثبات‌کننده در درون آمریکا می‌دانند و لذا مایل به ریاست جمهوری وی هستند."

وی در پاسخ به این سوال که چرا روسیه را در این کار دخیل نمی‌داند، گفته است: " اگر همه شواهد روسیه را مقصر نشان دهد، پس با قاطعیت ۱۰۰ درصد باید گفت که کار روس‌ها نیست. هر کسی که توانایی انجام چنین اقدام‌های هکری پیچیده‌ای را داشته باشد می‌تواند با تلاش کمتری ردپای خود را مخفی کند یا کاری کند که به نظر برسد هک کردن کار افراد دیگری است. در دنیای امنیت سایبر همه می‌دانند که ابزار شناسایی عوامل هک به شدت غیرموثر هستند.

گاهی این ابزار به درستی یک بچه ۱۵ ساله را عامل هک می‌دانند. مثل پسربچه‌ای که کمتر از یک سال قبل اف.بی.آی را هک کرد. اما آن‌ها برای شناسایی گروه‌های بزرگ و پیچیده هکری مانند گروه‌هایی که دولت روسیه اداره می‌کند، کاملا غیرموثر هستند.

مک‌آفی در پاسخ به سوالی در مورد عامل حمله هکری به شرکت Dyn که روز جمعه دسترسی به ده‌ها سایت مشهور را ناممکن کرد، گفت: کارشناسان بخش تاریک وب کره شمالی را مسئول این حمله می‌دانند. وی بخشی موسوم به اداره ۱۲۱ را عامل این حمله معرفی کرد. این نهاد جنگ سایبری کره شمالی محل فعالیت تقریبا ۲۰۰۰ هکر مورد حمایت دولت است. به گفته مک‌آفی این نهاد دولتی توانایی چنین کاری را دارد و آن‌ها با ردگم کردن تلاش کرده‌اند این کارها را به روسیه و چین یا گروه‌هایی در داخل آمریکا نسبت بدهند. این ادعاها توسط منابع مستقل تایید نشده است.
کد مطلب: 46128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام