رمزگشایی از قبوض پرابهام تلفن‌ثابت

2 اشتباه مخابرات در صورت‌حساب‌ تلفن‌ثابت

تفسیر اشتباه هزینه ثبت‌نام و سوءبرداشت از حداقل کارکرد

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1395 ساعت 13:35

ایتنا - تمام قضایای اواخر مخابرات درباره هزینه‌های ثبت‌نام در قبوض مخابرات و داستان‌های این شرکت با رگولاتوری را بخوانید.




مخابرات در قبوض این دوره تلفن ثابت علاوه بر این‌که درباره هزینه ثبت‌نام خط دچار تفسیر اشتباه شده و باید مبالغ را بازگرداند، به گفته رگولاتوری درباره تعریف حداقل کارکرد خط نیز دچار سوء‌برداشت شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، قبوض این دوره تلفن ثابت تحت تاثیر چند مصوبه همزمان جنجالی شده است.

افزایش نرخ مکالمه تلفن‌ثابت، اخذ حداقل کارکرد الزامی، بازگشت مبلغ کدهای خدماتی و اخذ هزینه ثبت‌نام تلفن‌ثابت به صورت توامان در یک دوره قبوض دوره مرداد تا مهر را پرابهام کرد.

محاسبه اشتباه هزینه کدهای خدماتی رایگان/ هزینه برگشت داده شد
در قبوض این دوره برخی مشترکان عنوان «برگشت مبلغ کدهای خدماتی» دیده می‌شود که مبلغی را به مشترک بازگردانده است.

سخنگوی مخابرات منطقه تهران و البرز در این‌باره توضیح داد: پیش از این، به دلیل اشکال فنی به اشتباه هزینه تماس با برخی کدهای خدماتی مانند ۱۱۰ و ۱۱۸ برای مشترکان محاسبه شده بود که نباید اخذ می‌شد و در این دوره به مشترکان بازگردانده شده است.

برداشت اشتباه مخابرات درباره مصوبه هزینه ثبت‌نام خط / مبالغ بازگردانده می‌شود
همچنین در قبوض این دوره مبلغ ۱۰ هزار تومان معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن برای برخی مشترکان لحاظ شده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این‌باره گفته:‌ طبق مصوبه ٢٠٥ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه ثبت نام تلفن ثابت ١٠ هزارتومان در نظر گرفته شده است. این مصوبه برای تعداد کمی از مشترکان تهرانی که در سال ۱۳۹۴ و ۹۵ اقدام به خرید تلفن ثابت کرده بودند اعمال شده است.

با اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر اشتباه بودن تفسیر مخابرات از این مصوبه، مقرر شد مخابرات این مبلغ را به عنوان بستان‌کاری به مشترکان بازگرداند.

سوء‌برداشت مخابرات از حداقل کارکرد / رگولاتوری: هزینه‌ها بازگردانده شود
همچنین در قبوض این دوره برخی مشترکان، هزینه‌ای بابت حداقل کارکرد اخذ شده است.

به گفته سخنگوی شرکت مخابرات، مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات به شرکت مخابرات اجازه داده برای تلفن‌های بدون کارکرد حداقل کارکرد را اعمال کند که مشترکینی که ماهانه در شهرها کمتر از ٣٣٠ دقیقه و در روستاها کمتر از٢٠٠ دقیقه مکالمه شهری داشته‌اند مشمول این موضوع شده‌اند .

وی گفت: بر این اساس در این دوره برای مشترکان روستایی برای دو ماه ۱۸۰۰ تومان معادل ۴۰۰ دقیقه مکالمه شهری و برای سایر مناطق ۲۹۷۰ تومان معادل ۶۶۰ دقیقه مکالمه شهری در قبوض اعمال شده است .

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده: علی‌رغم دریافت نظرات قبلی مجددا اقدامات لازم به منظور دریافت تفسیر مراجع نظارتی از این مصوبه انجام می‌دهد.

اما فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این‌باره گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، مشترکان تلفن ثابت باید ماهانه حداقل کارکردی را داشته باشند، در غیر این صورت مبلغ حداقل کارکرد برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود، اما روش اعمال این مصوبه توسط مخابرات دارای اشتباهاتی بوده است.

وی گفت: این هزینه مجموعا در شهرها معادل ۳۳۰ دقیقه و در روستاها معادل مجموعا ۲۰۰ دقیقه مکالمه شهری، بین‌شهری و موبایل است.

وی با بیان اینکه مخابرات از این مصوبه دچار سوءبرداشت شده، گفت: در قبوض برخی مشترکان حداقل کارکرد در بخش‌های شهری از سایر بخش‌ها تفکیک شده است، برای مثال اگرچه یک مشترک در بخش شهری به حداقل کارکرد نرسیده اما در بخش بین‌شهری، حداقل کارکرد را جبران کرده با این حال در قبض مشمول حداقل کارکرد شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع شامل حال تمامی مشترکان نبوده است.


کد مطلب: 46103

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46103/2-اشتباه-مخابرات-صورت-حساب-تلفن-ثابت

ايتنا
  https://www.itna.ir