۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴

مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد فیبر تاریک در آستانه‌ واگذاری

ایتنا -در حال حاضر چند اپراتور برای دریافت فیبر تاریک درخواست دادند، اما تعرفه آن هنوز مشخص نشده است.
مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد فیبر تاریک در آستانه‌ واگذاری


مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی در زمینه اجاره امکانات مازاد و سرمایه‌گذاری برای ایجاد فیبر نوری، واگذاری فیبر تاریک را منوط به تصویب تعرفه‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دانست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مجید میرزایی با اشاره به واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت این امکان را فراهم کرده که هر دو طرف دولتی و بخش خصوصی بتوانند در این زمینه به یکدیگر کمک کنند. بخش دولتی بتواند امکان اجاره دادن فیبرهای مازاد را به بخش خصوصی داشته باشد و بخش خصوصی هم در مکان‌هایی که فیبر نیست، سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند اپراتور برای دریافت فیبر تاریک درخواست دادند، اما تعرفه آن هنوز مشخص نشده است، افزود: پیشنهاد تعرفه را آماده کردیم که باید توسط هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تایید شده و سپس سازمان تنظیم مقررات آن را مصوب کند، در آن صورت ما مصوبه سازمان را اجرا می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم.

میرزایی در ادامه اظهار کرد: این دیدگاه وجود دارد که هر دو طرف دولتی و خصوصی بتوانند در زمبینه توسعه شبکه فیبر کشور باهم همکاری کنند، بدین ترتیب که ما بتوانیم فیبر تاریک اجاره دهیم و بخش خصوصی نیز بتواند جاهایی که فیبر وجود ندارد، ایجاد کند و ما هم استفاده کنیم.
کد مطلب: 46058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام