کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از نمونه مفهومی نمایشگر تمام انعطاف‌پذیر شائومی

سايت خبری خبر آنلاین , 26 مهر 1395 ساعت 15:03

ایتنا - گوشی‌های هوشمند خمیده و انعطاف‌پذیر ممکن است آینده این صنعت را متحول کند و به همین خاطر سازندگان بدین سو رفته‌اند.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، آن‌چه مشاهده می‌کنید نمایشگر تمام انعطاف‌پذیر به هر جهت است که به‌صورت نمونه مفهومی توسط سازنده چینی، شائومی طراحی‌شده و در فضای مجازی تصاویر آن لو رفته است.


قبل از شائومی کمپانی‌های دیگری بوده‌اند که بدین سو حرکت کرده‌اند. سامسونگ چندین پتنت و ثبت اختراع در این زمینه متعلق به خودکرده است و لنوو نیز قرار بود در IFA ۲۰۱۶ اولین گوشی انعطاف‌پذیر خود را رونمایی کند که چنین نشد.

دیگر کمپانی چینی، OPPO نیز نمونه مفهومی مشابهی را رونمایی کرد و استراتژی خود را بدین سو تعیین کرده است تا بتواند از غافله عقب نیفتد.

اما آنچه شائومی نشان داده (دو رندر متفاوت) نمونه تمام انعطاف‌پذیر است که به هر سو می‌چرخد، بدون اینکه نمایشگر دچار آسیب شود یعنی کاربر می‌تواند به سمت راست، چپ، بالا و پایین و در هر جهتی آن را خم کند.

مشکل بزرگ برای این نوع نمایشگرها هزینه بالای تولید این محصول است که باعث شده تا سازندگان با احتیاط به‌سوی آن گام بردارند.


البته گرایش کاربران نیز به‌سوی نمایشگرهای خمیده از نوع گلکسی اس ۷ اج نیز خوب بوده است تا با حذف دکمه‌های کنار گوشی، شکل و شمایل نسل بعدی گوشی‌های هوشمند نیز متفاوت شوند.

مشکل بعدی شارپ بودن و شفافیت نمایشگرهای خمیده است که ممکن است مانند نمایشگرهای عادی نباشند و این موضوع می‌تواند یکی از موانع توسعه این نوع نمایشگرها باشد.


کد مطلب: 46003

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46003/رونمایی-نمونه-مفهومی-نمایشگر-تمام-انعطاف-پذیر-شائومی

ايتنا
  https://www.itna.ir