۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
از سوی ویکی‌لیکس انجام شد

افشای متن کامل سخنرانی‌های کلینتون به نفع سرمایه‌داران آمریکایی

ایتنا - ویکی‌لیکس سرانجام به قول خود عمل کرده و با هک حساب ایمیل خصوصی رییس ستاد انتخاباتی فعلی هیلاری کلینتون متن کامل سخنرانی‌های وی را به نفع سرمایه‌داران آمریکایی افشا ساخت.
افشای متن کامل سخنرانی‌های کلینتون به نفع سرمایه‌داران آمریکایی


ویکی‌لیکس از انتشار متن کامل سخنرانی‌های هیلاری کلینتون در جمع سران موسسه مالی Goldman Sachs خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی‌نت، ویکی‌لیکس یک هفته قبل نکات منتخب این سخنرانی‌ها که کلینتون به ازای انجام آن‌ها مبالغ کلانی را دریافت کرده بود، منتشر کرد.

بر طبق سخنرانی‌های یادشده هیلاری کلینتون از سیاست‌های مالی و اقتصادی وال‌استریت که عامل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ آمریکا بود، دفاع می‌کند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان این سیاست‌ها را عامل رکود بی‌سابقه و از دست رفتن خانه‌های بسیاری از مردم می‌دانند.

هیلاری کلینتون در این سخنرانی‌ها به کنایه از اینکه به علت در دست داشتن مشاغل سیاسی امکان فعالیت تجاری آزادانه و کسب درآمد سرشار را هم ندارد، گله می‌کند.

دسترسی به متن این سخنرانی‌ها حاصل هک شدن حساب ایمیل خصوصی جان پادستا رییس ستاد انتخاباتی فعلی هیلاری کلینتون است.

پیش از این هم اخباری در مورد روابط مشکوک کلینتون با سهام‌داران بزرگ وال‌استریت منتشر شده بود. اما متن این سخنرانی‌ها تردیدی در عمق و کیفیت بالای این روابط باقی نمی‌گذارد.

در یکی از سخنرانی‌های مذکور، هیلاری کلینتون به صراحت به افشای بیش از ۲۵۰ هزار سند دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰ اذعان می کند و محتوای مطالب آنها را معتبر می شمارد. وی می‌افزاید که این افشاگری وی را مجبور به انجام سفرهای متعدد برای عذرخواهی نمود، امری که برای او دردناک بوده است.

هیلاری کلینتون قبلا جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس را عامل به خطر انداختن جان انسان‌ها و تهدیدکننده دولت‌های مسئول توصیف کرده بود. آسانژ هم به طور متقابل هیلاری کلینتون را یک جنگ‌طلب و تهدیدی برای آزادی مطبوعات دانسته بود.
کد مطلب: 45993
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام