۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶

یک روبات سه‌کاره

ایتنا - روباتی سه کاره موسوم به کوبی که سه کیلومتر در ساعت سرعت دارد و دارای سیستم ضدسرقت می‌باشد.
یک روبات سه‌کاره
 

نگهداری از فضای سبز و تمیز نگه داشتن آن در فصول برگ‌ریزان یا برفی، گاه امری دشوار می‌شود به همین دلیل روبات‌ها پا به میدان گذاشته‌اند تا یاریگر بشر باشند.


به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، هرچند پیش از این روبات‌های چمن‌زن یا برف‌روب به‌طور جداگانه طراحی شده بودند ولی Kobi قابلیت‌های ۳ روبات را به صورت یکجا در خود جمع کرده و همه کارها را به طور کاملاً مستقل انجام می‌دهد. این روبات که با سرعت ۳کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند دارای ۳ مدول (Module) است و بسته به‌موقعیت زمانی، یکی از آن‌ها وارد فاز عملیاتی می‌شود.

مثلاً اگر در فصل پاییز زمین پوشیده از برگ‌های خزان باشد مدول مربوطه فعال شده، برگ‌ها را جمع‌آوری کرده و در گوشه‌ای از باغ که قبلاً توسط یک اپلیکیشن تعریف شده است تلنبار می‌کند و در زمستان نیز مدول دیگر این روبات با استفاده از مکش، برف را می‌روبد تا راه باز شود، بخش دیگر روبات نیز مربوط به چمن زدن است تا باغ کاملاً مرتب باقی بماند.

Kobi که از طریق وای‌فای یا اینترنت تلفن همراه به اینترنت متصل است اخبار هواشناسی را دریافت و برنامه جمع‌آوری برگ درخت، برف و... را اجرا می‌کند و از آنجا که به دوربین‌ها و سنسورهای اولتراسونیک و GPS مجهز است می‌تواند با شناسایی موانع، از برخورد با آن‌ها اجتناب کند. این روبات که قابلیت یادگیری دارد و اگر به باغ دیگری رود مسیر آن را نیز پیدا خواهد کرد، با اپلیکیشن ویژه گوشی اندرویدی یا ios کار می‌کند تا محل تلنبار کردن برگ و برف را شناسایی کند.

Kobi پس از شارژ کامل به مدت ۲تا ۴ ساعت می‌تواند بی‌وقفه کار کند و به محض کم بودن شارژ، به سوی dock ویژه شارژ می‌رود تا انرژی مورد نیاز را دوباره تأمین کند. این روبات همچنین به مکانیسم ضد سرقت مجهز است و علاوه بر صدای آژیر، به طور اتوماتیک غیرفعال می‌شود مگر اینکه با پین کد (Pin Code)مالک، دوباره فعال شود. قرار است این روبات از اوایل سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود، هرچند قیمت آن هنوز مشخص نیست.
کد مطلب: 45991
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام