۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

تحقق رویای ماشین سفر در زمان توسط یک فیزیک‌دان

ایتنا - یک فیزیک‌دان برای دیدن دوباره پدرش در فکر ساختن یک ماشین زمان است.
تحقق رویای ماشین سفر در زمان توسط یک فیزیک‌دان


سفر زمان امکان‌پذیر است و یک فیزیکدان آن‌قدر دراین‌باره مطمئن است که دارد ماشینی برای سفر در زمان می‌سازد.


به گزارش ایتنا از ایران آنلاین، رونالد مالت یک فیزیکدان نظری از دانشگاه کنتیکت است و اعتقاد دارد که نورهای لیزری کلید حل معمای سفر در زمان هستند. ماشینی که او دارد می‌سازد بر پایه‌ی قانون توانایی نور در ایجاد میدان گرانشی و نظریه نسبیت آلبرت انیشتین بناشده است.

این فیزیکدان ۷۱ سال قبلاً گفته بود: “در نظریه نسبیت، ماده و انرژی می‌توانند میدان گرانشی ایجاد کنند. این یعنی انرژیِ پرتو نور نیز می‌تواند میدان گرانشی ایجاد کند. تحقیق من میدان‌های گرانشی قوی و ضعیفی که توسط پرتو نور مداوم و یک جهته ایجاد می‌شوند را در نظر می‌گیرد. در میدان گرانشیِ ضعیف لیزر، پیش‌بینی می‌شود زمانی که یک ذره خنثی در حلقه قرار بگیرد، توسط میدان گرانشیِ ایجادشده به اطراف کشیده شود.”


در مطالعه‌ای دیگر، آقای مالت افزود: “برای میدان گرانشی قوی، راه‌حلی جدید و دقیق برای معادلات میدانیِ انیشتین در میدان‌های گرانشی داخلی و خارجی ایجادشده توسط نور،پیداکرده‌ام. وجود خطوط بسته‌ی شبیه به زمان، احتمال سفر زمان به گذشته را نشان می‌دهند. این مسئله پایه و اساس ساخت ماشین زمان با سیلندر گردش نور خواهد بود.”

این فیزیکدان معتقد است سفر فیزیکی در زمان امکان‌پذیر نیست. بلکه انسان‌ها تنها می‌توانند در قالب نورون پیام‌هایی را به زمان‌های دیگر ارسال کنند؛ و در قرن بعد ماشینی برای این کار ساخته خواهد شد. آقای مالت گفته امیدوار است بتواند این ماشین را بسازد تا دوباره با پدر مرحومش ارتباط برقرار کند.

او در برنامه مستندی به نام “چگونه ماشین زمان بسازیم” می‌گوید: “دیدن پدرم به یک عقده روانی در من تبدیل‌شده است. تمام فکر و ذهنم در این بود که چگونه می‌توان زمان را کنترل کرد. تمام زندگی، شخصیت و تلاشم برای فیزیک‌دان شدن، به دلیل آرزوی دیدار مجدد پدرم بود.”

“من نظریه‌پرداز هستم. فیزیک‌دانان تجربی باید نقش دلهره‌آور و بسیار هزینه‌برداری را بر عهده بگیرند؛ آزمایش تئوری من.”
کد مطلب: 45989
نام شما
آدرس ايميل شما


الیار
feedback
Iran, Islamic Republic of
کرونا را شکست میدهیم
مجتبی
feedback
Afghanistan
من مجتبی محمدی من می‌خواهم یک ماشین زمان بسازم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام