۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹

پلیس نیویورک بالاخره حاضر به استفاده از گوشی هوشمند شد

ایتنا - ان‌.وای.پی.دی بالاخره پس از 10 سال مجهز به گوشی هوشمند شد.
پلیس نیویورک بالاخره حاضر به استفاده از گوشی هوشمند شد


تنها در عرض یک روز ۵۵۰۰ افسر پلیس نیویورک با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود برای اولین بار بیش از ۳۹ هزار پیام هشداردهنده از اداره پلیس دریافت کردند.


به گزارش ایتنا از فارس، در حالی که بیش از یک دهه از عرضه گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، سرانجام افسران پلیس در شهر جنایت‌خیز نیویورک هم به این ابزار ارتباطی مجهز شدند تا بتوانند پیام های‌تلفنی مردم که از طریق شماره ۹۱۱ منتقل می‌شود را از طریق گوشی‌های خود هم دریافت کنند.

مجهز کردن افسران پلیس شهر نیویورک به گوشی‌های هوشمند با توزیع این محصول در میان ۳۶ هزار پلیس این شهر از آوریل سال ۲۰۱۵ آغاز شد و سرانجام در ابتدای سال ۲۰۱۶ به پایان رسید. از این پس افسران پلیس جدیدی که از دانشگاه‌های مربوطه فارغ‌التحصیل می‌شوند، همراه با اسلحه و نشان، گوشی هوشمند خاص خودشان را هم دریافت می‌کنند.

هدف از طراحی این گوشی‌ها تسهیل مقابله با جرم و جنایت در نیویورک است. پاسخ به تماس‌های شماره ۹۱۱ و پیگیری سریع تر موارد گزارش شده، حل موثرتر جرائم و برقراری روابط بهتر با مردم از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

اما در این میان نکته جالب استفاده پلیس نیویورک از گوشی‌های قدیمی مجهز به سیستم‌عامل منسوخ ویندوز فون است. دو گوشی که برای توزیع در بین نیروهای پلیس انتخاب شده‌اند لومیا ۸۳۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال هستند که توسط مایکروسافت تولید شده‌اند.

سیستم‌عامل ویندوزفون این گوشی کمتر از یک درصد از بازار سیستم‌عامل‌های همراه را در اختیار دارد و گفته می‌شود خود مایکروسافت به دنبال توقف تولید گوشی‌های همراه لومیاست. در این شرایط مشخص نیست چرا مسئولان اداره پلیس نیویورک به استفاده از گوشی مذکور روی آورده‌اند.

گفته می‌شود استفاده از iOS اپل و اندروید گوگل به علت مشکلات امنیتی آن‌ها کنار گذاشته شده است، اما استفاده از ویندوز فون علاوه بر امنیت بهتر دلیل دیگری نیز داشته است: قابلیت مدیریت این سیستم عامل از راه دور.

این گوشی‌ها علی‌رغم قدیمی بودن و برخی مشکلات مربوط به محدودیت نرم‌افزارهای قابل نصب به یک پایگاه داده پلیس وصل هستند که ردگیری شکایات از جانیان و افراد کلاهبردار را تسریع کرده و شناسایی آنها را هم راحت‌تر می‌کند. شاید مهم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین قابلیت مفید این گوشی‌ها امکان زنگ زدن مردم در خطر به افسران پلیسی است که در خیابان‌های اطراف آن‌ها گشت‌زنی می‌کنند.
کد مطلب: 45930
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام