۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶

سریع‌ترین راه دسترسی به اینترنت ثابت کدام است؟

ایتنا- زندگی مردم چنان با اینترنت عجین شده که دیگر مشترکان در سودای دائم سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر هستند.
سریع‌ترین راه دسترسی به اینترنت ثابت کدام است؟


اینترنت نسل ۴ ثابت یا همان TD-LTE با سرعت دانلودی حدود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلودی در حد ۵۰ مگابیت بر ثانیه در حال حاضر سریع‌ترین تکنولوژی دسترسی به اینترنت ثابت در دنیا محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها بحث دسترسی به اینترنت به نوعی تبدیل به موضوعی فرعی شده و در دسترسی به این سرویس آنچه اهمیت بالاتری دارد، سرعت و کیفیت دسترسی است. بر این اساس به طور دائم نسل‌های جدید ارتباطی روی کار آمده و ابزارهای مختلفی از انواع رایانه و لپ‌تاپ گرفته تا انواع مودم ها، تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل منطبق با فناوری های جدید وارد بازار می‌شود.

در ایران نیز از سال ۱۳۹۳ پس از سال‌ها تاخیر و وقفه، دسترسی به اینترنت پهن‌باند موبایل یا همان نسل‌سوم ارتباطی و به دنبال آن نسل چهار (3Gو 4G) برای اپراتورهای مختلف تلفن همراه عملیاتی شده و به دنبال آن طی مدتی دو ساله رشد قابل توجهی در تعداد کاربران اینترنت ایجاد شد. حال دیگر زندگی مردم چنان با این تکنولوژی عجین شده که دیگر مشترکان در سودای دائم سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر هستند.

در این میان فارغ از کیفیت خدمات شرکت‌ها و اپراتورهای مختلف اینترنتی، اینکه کدام فناوری بیشترین سرعت را در اختیار کاربران می‌گذارد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در حال حاضر TD-LTE از آخرین نسل‌های اینترنت ثابت در دنیا محسوب می‌شود و سریع‌ترین شبکه مخابراتی عملیاتی شده در سطح وسیع در دنیاست. اینترنت نسل ۴ ثابت یا همان TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه برای تامین اینترنت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود.

بنابر این در مواردی که اتصال از طریق شیوه‌های متعددی مانند 3G یا اینترنت ADSL برای مشترک دسترسی به سرعت مورد نیاز را ندارد، یا اگر در منطقه زندگی فرد پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، اینترنت نسل ۴ ثابت از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

البته دسترسی به این تکنولوژی در ایران هنوز عمومی نشده و به تازگی اپراتور دوم تلفن همراه این شبکه را در برخی استان‌ها ایجاد کرده است، اما چنانچه فردی ساکن شهری باشد که دسترسی به این خدمات میسر است می‌تواند با تهیه مودم‌های خاصی که برای این منظور وارد بازار شده و سیم‌کارت‌های خاص اینترنت نسل ۴ ثابت بدون نیاز به خط تلفن ثابت در هر نقطه تحت پوششی سرویس مورد نیاز خود را دریافت کند.

در مورد استفاده از این سیم‌کارت‌ها در دستگاه‌های مختلف تلفن همراه نیز اگر گوشی شما از باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند، امکان استفاده وجود دارد. در غیر این صورت، مانند اینترنت وایمکس و ADSL، می توانید از طریق ارتباط وای فای، گوشی خود را به مودم متصل کرده و از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

هر اتصال TD-LTE قادر خواهد بود در حالت عادی تاسرعت ۱۰۰ مگابیت را تامین کند که این ظرفیت بین مشترکان متصل به این فرستنده توزیع می‌شود که البته این به میزان فاصله مشترک از سایت نیز بستگی داشته و تا سه برابر قابل افزایش است.

علاوه بر این پایداری بالای سرویس در آپلود و دانلود، عدم نیاز به خط تلفن ثابت برای راه‌اندازی سرویس، سهولت در جابجایی مودم و امکان استفاده در تمامی مناطق تحت پوشش و راه‌اندازی سریع سرویس از دیگر مزایای استفاده از TD-LTEمحسوب می‌شوند.
کد مطلب: 45919
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام