۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶

دستگیری افشاگر ابزار هک آمریکا علیه ایران و چند کشور دیگر

ایتنا - آمریکا پیمانکاری که کدهای منبعی که از آن‌ها برای حمله به رایانه‌های کشورهای متخاصم با آمریکا مانند ایران، چین، روسیه و کره شمالی استفاده می‌شد دزدید را دستگیر کرد.
دستگیری افشاگر ابزار هک آمریکا علیه ایران و چند کشور دیگر


اف.بی.آی به تازگی یک پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا را به جرم سرقت اسناد و مطالب طبقه بندی شده دستگیر کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این پیمانکار کدهای منبع یکی از ابزار هک آژانس امنیت ملی آمریکا را دزدیده است. این فرد ۵۱ ساله که هارولد توماس مارتین نام دارد کدهایی را به سرقت برده که از آن‌ها برای حمله به رایانه‌های کشورهای متخاصم با آمریکا مانند ایران، چین، روسیه و کره شمالی استفاده می‌شد.

وی که ساکن ایالت مریلند آمریکاست به سرقت اموال دولتی و پاکسازی غیرمجاز و نگهداری مطالب محرمانه و طبقه‌بندی شده متهم شده است.

بازرسی خانه این متهم در ۲۷ آگوست انجام شد و بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا اکثر اقلامی که از منزل مسکونی و وسیله نقلیه وی به دست آمد اطلاعات طبقه‌بندی‌شده متعلق به دولت ایالات متحده بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاعات بسیار حساس و فوق محرمانه اشاره کرد.

در میان این اطلاعات شش سند طبقه‌بندی شده متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا وجود دارد که تاریخ آن‌ها به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد و حاوی منابع، روش‌ها و قابلیت‌های حساس دولت این کشور بوده‌اند و طیف گسترده‌ای از موضوعات حیاتی مربوط به امنیت ملی آمریکا را شامل می‌شوند.
کد مطلب: 45876
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام