۰
plusresetminus
شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰

حملات سایبری روسیه به انتخابات امریکا

ایتنا – ایمیل‌ها و اطلاعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سایت معروف ویکی‌لیکس و دو سایت جدیدتر منتشر شده‌اند که گفته می‌شود با دایره اطلاعاتی روسیه در ارتباط هستند.
حملات سایبری روسیه به انتخابات امریکا


دولت اوباما رسماً دولت روسیه را به تلاش برای «مداخله در انتخابات ایالات متحده از طریق حملات سایبری» متهم کرد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از نیویورک‌تایمز، دولت باراک اوباما در روز جمعه به‌طور رسمی دولت روسیه را به دزدیدن و افشای ایمیل‌های مربوط به کمیته ملی دموکراتیک متهم کرد و اعلام داشت که این کار از طریق گستره وسیعی از افراد و مؤسسات انجام شده است.

این خبر به‌سرعت به این پرسش دامن زد که آیا اوباما درصدد اعمال تحریم یا دیگر اقدامات تلافی‌جویانه در خصوص این حملات سایبری برخواهد آمد یا نه.

در بیانیه‌ای که از سوی جیمز کلاپر (مدیر دایره اطلاعات ملی) و همین‌طور سازمان امنیت ملی ایالات متحده منتشر شده، آمده است: «دولت امریکا اعلام کرده است که ایمیل‌های به مخاطره افتاده، روی چندین وبسایت منتشر شده و هدف از آنها، مداخله در فرایند انتخاباتی ایالات متحده بوده است.»

گفتنی است این ایمیل‌ها در سایت معروف ویکی‌لیکس و دو سایت جدیدتر با نام‌های DCLeaks.com و Guccifer 2.0 منتشر شده‌اند که گفته می‌شود با دایره اطلاعاتی روسیه در ارتباط هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است:‌ «ما معتقد هستیم که بر مبنای گستره و حساسیت فعالیت‌ها، تنها مقامات ارشد روسیه می‌توانند اجازه انجام چنین اقداماتی را صادر کرده باشند.» البته در این بیانیه، نامی از ولادیمیر پوتین به میان نیامده است.



بیانیه آقای کلاپر و سازمان امنیت ملی ایالات متحده (که مسئول دفاع از این کشور در برابر حملات سایبری است)، اظهار می‌دارند: «آژانس‌های اطلاعاتی چندان مطمئن نیستند که چه کسی مسئول افشای اطلاعات مربوط به انتخابات آنلاین در ایالات امریکا بوده است».

در ادامه نیز چنین آمده است: «در بیشتر موارد، چنین حملاتی از سوی سرورهای مستقر در روسیه صورت گرفته‌اند.»
اما این بیانیه به صراحت و به‌طور مستقیم، دولت روسیه را مسئول این حملات نمی‌داند.
 
کد مطلب: 45870
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام