۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

واقعیت مجازی از نوع فیس‌بوک

ایتنا - پلتفرمِ بازی، که زمانی مملو از بازی‌ها بود، قرار است راه خود را به شبکه‌های اجتماعی باز کند و در این میان، فیس‌بوک پیشقدم شده است.
واقعیت مجازی از نوع فیس‌بوک


زمان بازی‌های سنتی به پایان رسیده و اکنون واقعیت مجازی اجتماعی وارد میدان می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techradar، مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیس‌بوک) در روز پنجشنبه و در همایش Oculus Rift، با استفاده از آواتار جاستین‌تیمبریک‌مانند خود، در واقعیت مجازی شروع به چت کردن نمود.

زاکربرگ در این همایش که روی صحنه رفته بود، گزینه‌های عاطفی کنترل‌گر Oculus Torch را نشان داد. این گزینه‌ها موجب می‌شود آواتارها بتوانند حالات مختلف بیان صورت را بیان کنند و بدین ترتیب در واقعیت مجازی، شگفت‌زده، خوشحال یا گیج به‌نظر برسید.
پلتفرمِ بازی، که زمانی مملو از بازی‌ها بود، قرار است راه خود را به شبکه‌های اجتماعی باز کند و در این میان، فیس‌بوک پیشقدم شده است.

یکی از سخنگویان فیس‌بوک در همین ارتباط گفت: «هدف نهایی ما این است که از طریق ردیابی حالات صورتی و تحلیل صدا، به بخش زیادی از مواردی که در همایش امروز دیدید، نائل شویم.»

گفتنی است این همایش چندین ویژگی را به نمایش گذاشت؛ از جمله تغییر پس‌زمینه به مکان‌های زنده، همچون ادارات مرکزی فیس‌بوک، یا خانه زاکربرگ.



وقتی که زاکربرگ در واقعیت مجازی در خانه خودش بود، همسرش پریسیلا چان هم وارد صحنه شد و سپس با یک دسته سلفی مجازی، از خود، همسر و سگ‌شان یک عکس سلفی گرفت.

زاکربرگ گفت: «ما باید درست به همان روشی دست به ایجاد نرم‌افزارها و تجارب بزنیم که مغزمان عمل می‌کند.» وی ادامه داد: «واقعیت مجازی پلتفرم کاملی است که مردم را به خاطر حضورشان، در وهله نخست قرار می‌دهد.»

این تجربه شامل توانایی انجام بازی‌هایی همچون ورق و شطرنج و همچنین پخش کردن ویدیو به‌صورت بلادرنگ و تماشای آن به‌همراه دوستان در واقعیت مجازی است.
 
کد مطلب: 45866
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام