۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
در گزارش تازه ویکی‌لیکس

زد و بندهای هیلاری کلینتون و وال استریت افشا شد

سخنرانی‌های ۲۲۵ هزار دلاری برای هر بانک
ایتنا - انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان ریاست جمهوری، با افشاسازی‌های جدید ویکی‌لیکس، به خطر افتاده است.
زد و بندهای هیلاری کلینتون و وال استریت افشا شد


سخنرانی‌های هیلاری کلینتون برای بانک‌داران بزرگ و سرمایه‌داران بزرگ وال‌استریت از جمله Goldman Sachs سرانجام از طریق سایت ویکی‌لیکس افشا شد.


به گزارش ایتنا از فارس، محتوای این سخنرانی‌ها تا به حال مخفی نگه داشته شده بود، اما ویکی‌لیکس در اولین مجموعه از ایمیل‌ها و اطلاعات افشا شده در مورد هیلاری کلینتون، جزییات قابل توجهی را در مورد محتوای این سخنان در دسترس عموم گذاشته است.

پیش از این برنی سندرز که در رقابت با هیلاری کلینتون نتوانسته بود نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، هم وال‌استریت را به حمایت وی متهم کرده بود.

ویکی‌لیکس این اطلاعات را با هک کردن ایمیل‌های رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون جان پادستا به دست آورده است. ستاد انتخاباتی کلینتون هنوز صحت این ایمیل‌ها را رد یا تایید نکرده،اما جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس را به تلاش برای تخریب هیلاری کلینتون متهم نموده است.

بر اساس ایمیل‌های افشاشده در ویکی‌لیکس، کلینتون در سخنرانی در جمع سران بانک Goldman Sachs در اکتبر سال ۲۰۱۳ از تبعیض قائل شدن بر ضد افراد موفق در واشنگتن که باعث می‌شود آنها نتوانند ثروتشان را حفظ کنند، انتقاد کرده است. البته برخی حاضران در این سخنرانی ادعای کلینتون در این زمینه که با حضور در واشنگتن و تصدی پست‌های سیاسی نتوانسته به اندازه کافی پول و ثروت جمع کند را رد کرده‌اند.

با این حال کلینتون افزوده که به علت شرایط سیاسی در واشنگتن و غرض‌ورزی علیه افرادی که زندگی موفق یا پیچیده‌ای داشته‌اند، مسائلی مانند سلب دارایی‌ها، از دست دادن موقعیت‌ها، فروش سهام و غیره برای امثال وی اتفاق می‌افتد.

کلینتون در بخشی از سخنرانی مذکور از دخالت بیشتر وال‌استریت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی به منظور جلوگیری از تکرار رویدادهایی مانند بحران مالی و اقتصادی سال ۲۰۰۸ دفاع کرده است. این در حالی است که افرادی مانند برنی سندرز، عملکرد سراسر حرص و طمع وال‌استریت را عامل وقوع این بحران دانسته و خواستار برخورد با عوامل این بحران در وال استریت بودند.

اسناد افشاشده نشان می‌دهد هیلاری کلینتون پس از استعفا از وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی‌های متعددی در جمع شرکت‌های امنیتی، بانک‌ها و دیگر نهادهای مالی پرداخته و بابت هر سخنرانی ۲۲۵ هزار دلار دریافت می‌کرده است.

وی در یک سخنرانی در جمع مدیران بانک Banco Itaú هم مواضعی در حمایت از تجارت آزاد فرامرزی گرفته، این در حالی است که وی بعدها با طرح همین ایده از سوی باراک اوباما مخالفت کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید این افشاگری‌ها چه تاثیری بر پایگاه رای هیلاری کلینتون خواهد گذاشت.
کد مطلب: 45853
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام