۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶

استفاده از نرم‌افزار شناسایی چهره برای امنیت اجتماعی

ایتنا- به‌تازگی مسئولان ایالت نیویورک در آمریکا اعلام کرده است که قصد دارند تا در پروژه‌ای بسیار بزرگ از سیستم‌های شناسایی چهره برای دستگیری تروریست‌ها استفاده کنند.
استفاده از نرم‌افزار شناسایی چهره برای امنیت اجتماعی


به‌تازگی مسئولان ایالت نیویورک در آمریکا اعلام کرده است که قصد دارند تا در پروژه‌ای بسیار بزرگ از سیستم‌های شناسایی چهره برای دستگیری تروریست‌ها استفاده کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، در بسیاری از فیلم‌های علمی و تخیلی شاهد زندگی انسان‌ها تحت نظارت دائمی دوربین‌ها بوده‌ایم ولی به نظر می‌رسد که این نظارت دیگر به دنیای واقعی نیز راه یافته است.

به‌تازگی اندرو کومو به‌عنوان فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرده است که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شناسایی چهره در این ایالت به اجرا درخواهد آمد.

 

به‌این‌ترتیب با نسب دوربین‌های ویژه در تمامی معابر عمومی شهر نیویورک، نرم‌افزار ویژه‌ای برای شناسایی چهره افراد مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

به کمک این نرم‌افزار می‌توان چهره افزار مختلف را تحلیل کرده افراد تحت تعقیب را به‌راحتی و بدون آگاهی آن‌ها شناسایی کرد.

البته در این راه دوربین‌ها به تنها عمل نخواهند کرد و حسگرهای ویژه‌ای نیز در کنار دوربین‌ها نصب خواهد شد. هدف اصلی از این پروژه مبارزه با تروریسم اعلام شده است و نام این پروژه نیویورک کراسینگ است.
 
کد مطلب: 45838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام