کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی موبایلی شبکه الجزیره در حمایت از تروریست‌های سوریه

خبرگزاری فارس , 13 مهر 1395 ساعت 12:55

ایتنا - طراحی و عرضه بازی #Hacked: Syria’s Electronic Armies روشی جدید و خلاقانه است که الجزیره برای علاقمند کردن نسل جدید به مشاهده برنامه‌های تولیدی خود ابداع کرده است.




شبکه الجزیره انگلیسی یک بازی موبایلی با موضوع نبرد سایبری در جنگ سوریه عرضه کرده تا به طور غیرمستقیم از تروریست‌های این کشور حمایت کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این بازی موبایلی که #Hacked: Syria’s Electronic Armies نام دارد، روزنامه‌نگاران و گزارشگران الجزیره را در قالب یک بازی به قلب درگیری‌های سایبری گروه‌های متخاصم با یکدیگر می‌برد.

در بازی یادشده کاربر پنج روز فرصت دارد تا هویت هکرهای سوریه‌ای را در جریان یک نبرد آنلاین با آن‌ها شناسایی کند؛ نبردی که می‌تواند به اندازه نبرد واقعی و زمینی مرگبار باشد.

طراحی این بازی مبتنی مردم و قدرت است که توسط یکی از خبرنگاران الجزیره به نام Juliana Ruhfus تهیه شده است. به نظر می‌رسد طراحی و عرضه این بازی موبایلی روشی جدید و خلاقانه است که الجزیره برای علاقمند کردن نسل جدید به مشاهده برنامه‌های تولیدی خود ابداع کرده است.

در بازی موبایلی #Hacked: Syria’s Electronic Armies ، کاربر باید حداکثر امکانات ممکن را در زمانی محدود جمع‌آوری کند. این کار از طریق تماس با فعالان، هکرها و کدنویس‌ها صورت می‌گیرد. این‌ها افرادی بوده‌اند که Juliana Ruhfus در زمان تهیه مستند خود با آن‌ها در تماس بوده است. تصمیمات کاربران هم در پیشبرد بازی موثر است. تصمیماتی در مورد پرداخت پول به هکرها برای دریافت اطلاعات حساس، زمان مناسب برای مخفی شدن در فضای آنلاین یا مخفی نگهداشتن یا نداشتن هویت مصاحبه‌شوندگان.

همچنین کاربر باید تلاش کند تا در جریان این بازی هک نشود و لذا از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک، رشوه گرفتن و غیره خودداری کند. کاربر این بازی همچنین با دشواری ها و سختی های کار خبرنگاری و روزنامه نگاری و چالش ها و هیجان های ان آشنا می شود.

در واقع در جریان این بازی کاربر باید به جای یک خبرنگار تصمیماتی بگیرد که نتیجه آن ساخت یک مستند جذاب تلویزیونی خواهد بود. سازندگان این بازی می گویند هک های اتفاق افتاده در این بازی مبتنی بر هک های واقعی است که در جهان خارج رخ داده است. این بازی موبایلی بر روی رایانه ها هم قابل اجراست. این بازی توسط شرکت Conducttr‌طراحی شده است.

اگر چه سازنده این مستند مدعی است در قبال رویدادهای سوریه رویکردی بی طرفانه دارد و قصد داشته آن را از زوایای مختلف ببیند. اما لحن مستندی که وی ساخته به صراحت در محکومیت دولت قانونی سوریه و حمایت از تروریست هایی است که محافل غربی آن‌ها را میانه رو لقب می‌دهند، اما در عمل از نظر خشونت ورزی و وحشی‌گری تفاوتی با داعش ندارند. از همین رو بازی یاد‌شده نیز جهت‌گیری مشابهی دارد و برای محکوم کردن دولت قانونی بشار اسد تلاش می‌کند که پس از سوءاستفاده تروریست‌ها از اینترنت برای هک کردن سایت‌ها و سرقت اطلاعات دولتی به مقابله مثل و تلاش برای شناسایی آن‌ها در فضای مجازی روی آورده است.


کد مطلب: 45795

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45795/بازی-موبایلی-شبکه-الجزیره-حمایت-تروریست-های-سوریه

ايتنا
  https://www.itna.ir