کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خداحافظی بلک‌بری با بازار گوشی‌های هوشمند

12 مهر 1395 ساعت 13:08

ایتنا - بلک‌بری که روزگاری حرف اول را در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌زد، از این عرصه خداحافظی کرده و به تولید نرم‌افزار روی آورده آورده است.




شرکت کانادایی بلک‌بری که روزگاری بازیگری مطرح در دنیای تلفن‌های همراه بود، قصد دارد فعالیت در این زمینه را متوقف کند و شانس خود را در زمینه تولید انواع نرم‌افزارهای رایانه‌ای امتحان کند.


به گزارش ایتنا از فارس، جان چن مدیرعامل بلک‌بری با ارسال پیامی در توییتر تصریح کرده که این شرکت به زودی همه فعالیت خود در زمینه تولید سخت‌افزار را متوقف خواهد کرد و فعالیت‌های ضروری خود در این زمینه را برون‌سپاری خواهد کرد.

بلک‌بری که قبلا Research in Motion (RIM) نام داشت، برترین شرکت مخابراتی کانادا محسوب می‌شود که به تازگی تصمیم گرفته شانس خود را در بازار تولید نرم‌افزار بیازماید.

این شرکت با توجه به موفقیت رقبایی مانند اپل و سامسونگ در بازار تلفن همراه و نزول روزافزون ارزش سهامش چاره‌ای جز تغییر حوزه فعالیت خود نداشته است.

بلک‌بری در سال ۱۹۸۴ توسط مایک لازاریدیس و داگلاس فرگین تاسیس شد و اولین توسعه‌دهنده فناوری دیتا درآمریکای شمالی بود. Blackberry 850 اولین پیجر ساخت این شرکت در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد که دارای برخی قابلیت‌های تلفن‌های همراه بود.


این شرکت بعد از در اختیار گرفتن مالکیت سیستم‌عامل QNX توانست موفقیت بیشتری کسب کند و درآمد خالص آن با رشدی پیوسته در سال ۲۰۱۱ به رقم ۳.۴ میلیارد دلار رسید و پس از آن با رونق گرفتن بازار ساخت دیگر گوشی‌های هوشمند به سرعت نزول کرد و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب به ۱.۱ میلیارد دلار و سپس منفی ۶۴۶ میلیون دلار کاهش یافت. اوج نزول بلاک‌بری مربوط به سال ۲۰۱۵ بود که درآمد خالص آن به رقم منفی ۵.۸ میلیارد دلار کاهش یافت. تداوم این وضعیت چاره‌ای برای بلک‌بری باقی نگذاشته که زمین بازی خود را تغییر داده و شرایط کاری متفاوتی را تجربه کند.


کد مطلب: 45767

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45767/خداحافظی-بلک-بری-بازار-گوشی-های-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir