۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸

جریمه آلفابت توسط اتحادیه اروپا به جرم رفتار انحصارطلبانه

ایتنا - شرکت آلفابت(مادر گوگل) به علت سوءاستفاده گوگل از محبوبیت اندروید برای از میدان به درکردن رقبای دیگر جریمه خواهد شد.
جریمه آلفابت توسط اتحادیه اروپا به جرم رفتار انحصارطلبانه


احتمال زیادی وجود دارد که شرکت آلفابت که به عنوان شرکت مادر تخصصی گوگل عمل می‌کند توسط اتحادیه اروپا جریمه شود. علت این جریمه سوءاستفاده گوگل از محبوبیت اندروید برای از میدان به درکردن رقبای دیگر است.


به گزارش ایتنا از فارس، گوگل تمامی خدمات محبوب خود را به شدت به اندروید پیوند زده و شانسی برای استفاده از محصولات شرکت‌های رقیب در محیط این سیستم‌عامل باقی نگذاشته است.

به عنوان مثال می‌توان به ارائه خدمات جستجوی گوگل به طور پیش‌فرض، استفاده از خدمات Google Now به عنوان دستیار صوتی و غیره اشاره کرد.

گوگل همچنین مبالغی به دیگر شرکت‌های سازنده تلفن همراه می پردازد تا آن‌ها گوگل را به تنها برنامه جستجوگر گوشی‌های خود مبدل کنند، امری که به مذاق اتحادیه اروپا خوش نیامده است. آن‌ها این رفتار را انحصارطلبانه توصیف کرده‌اند و درصدد جریمه مالی گوگل هستند.

رگولاتوری‌های اتحادیه اروپا از آلفابت شرکت مادر گوگل خواسته‌اند تا نصب جستجوگر گوگل به عنوان جستجوگر پیش فرض را بر روی گوشی‌های اندرویدی متوقف کند. بر اساس اسناد ۱۵۰ صفحه ای اتحادیه اروپا در این زمینه گوگل حق مجازات یا تهدید شرکت‌های دیگر در صورت عدم تبعیت از شرایط خود را ندارد.

تحقیقات اتحادیه اروپایی در این زمینه به دنبال شکایت FairSearch آغاز شده است. FairSearch متشکل از گروهی از سازمان‌هاست که به شدت مخالف انحصارطلبی گوگل در حوزه موتورهای جستجو هستند. از جمله اعضای FairSearch می‌توان به TripAdvisor، Oracle، Expedia، Nokia و غیره اشاره کرد.

میزان جریمه گوگل هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد درآمد گوگل از محل تبلیغات AdWords در خاک کشورهای اروپایی، میزان خرید از پلی‌استور و تبلیغات به نمایش درآمده در برنامه های موبایلی در این زمینه تعیین‌کننده باشد.
کد مطلب: 45733
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام