۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹

آمریکا سرانجام دست از سر مدیریت اینترنت برداشت

لحظه تاریخی کلید خورد
ایتنا - بلخره پس از هیجده سال پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوست و آمریکا سرانجام دست از مدیریت بر اینترنت جهانی (آیکان) برداشت.
آمریکا سرانجام دست از سر مدیریت اینترنت برداشت


دولت آمریکا سرانجام تصمیم تاریخی برای انتقال مدیریت بر آیکان به سازمان ملل را گرفت و رسماً آیکان منتقل شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، آیکان که قلب اینترنت لقب گرفته و مدیریت بر دامنه‌های اینترنتی در مقر آن در کالیفرنیا انجام می‌شود، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان در درون حاکمیت آمریکا، با مدیریت جهانی اداره خواهد شد.

دیتابیس دامنه‌های اینترنتی ازجمله دات‌کام و ... در آیکان انجام می‌شود و با محاسبات عددی بر اساس آی‌.پی‌های تعریف‌شده اجازه دسترسی به سایت‌های اینترنتی را فراهم می‌کند و زین‌پس مجموعه‌ای فنی، آکادمیک، صنایع خصوصی و نمایندگان دُوَل مختلف بر آیکان مدیریت خواهند کرد.

استفان کروکر رئیس بورد آیکان گفت ۱۸ سال پیش این انتقال پیش‌بینی‌شده بود اما امروز تحقق یافت. آمریکا از سال ۱۹۸۸ مدیریت آیکان را بر عهده داشت.

مدل چند سهام‌داری برای آیکان تعریف‌شده تا همه صداها و بیزینس‌ها شنیده شود و بهترین راه برای اداره اینترنت انتخاب شود.

منتقدان به اوباما طرح انتقال را زیر سؤال بوده بودند و استدلالشان این بود که اینترنت زیر نظر مدیریت جهانی محدود خواهد شد. برخی نیز مدیریت روسیه بر اینترنت جهان داد سخن سر دادند تا جلوی انتقال گرفته شود اما سرانجام امروز اول اکتبر این اتفاق تاریخی رخ داد و وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد قرارداد مدیریت بر آیکان توسط دولت به‌پایان رسیده است.
کد مطلب: 45720
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدورام قرار نباشه ما هم در مدیریت اینترنت جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم چرا که از اینترنت فقط ترش رو باقی خواهیم گذاشت.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام