۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
گوگل:

ترکیب خدمات ابر و نرم‌افزار سازمانی

ایتنا - در طی دوازده ماه گذشته، گوگل ۹ میلیارد دلار در بخش ابر سرمایه‌گذاری کرده و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد.
ترکیب خدمات ابر و نرم‌افزار سازمانی


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از eweek، گوگل در روز پنج‌شنبه از بازسازی خدمات ابری و نرم‌افزاری و نیز سخت‌افزاری خود با نام جدید Google Cloud خبر داد.
گفته می‌شود این تازه‌ترین تلاش گوگل برای کسب رهبری در بخشی است که آمازون و مایکروسافت بازیگران عمده آن هستند.

بنابر بیانیه گوگل، این گروه جدید که زیر نظر دیانی گرین (یکی از مدیران اجرایی گوگل) اداره می‌شود، شامل نرم‌افزارهای کاری و سازمانی مبتنی بر وب همچون Docs و Sheets، و نیز ابزارهای یادگیری ماشین است که دیگر شرکت‌ها می‌توانند از طریق اینترنت و با استفاده از گوشی‌ها، تبلت‌های اندرویدی و لپ‌تاپ‌های Chromebook، به اجاره این خدمات برای کاربران تجاری بپردازند.

گفتنی است نرم‌افزار کاری گوگل که G Suite نام‌گذاری شده، سال‌هاست که وجود داشته و نزد کاربران انفرادی، شرکت‌های تازه‌کار و دیگر شرکت‌های کوچک، از محبوبیت برخوردار است.

با اینکه این برنامه‌ها همیشه روی وب عرضه شده‌اند، اما هرگز به‌عنوان بخشی از یک سرویس بزرگتر رایانش ابری ارائه نگشته‌اند. گفته می‌شود گرین به ترکیب آنها خواهد پرداخت تا به عرضه گستره بزرگتری از خدمات به شرکت‌هایی بپردازد که قصد دارند برنامه‌ها و دیگر امور سازمانی خود را به مراکز داده ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر اجاره‌ای منتقل نمایند.


گوگل همچنین اعلام کرد - از طریق محصولات و خدماتی که دیگر شرکت‌ها روی سرورهای این شرکت اجرا می‌کنند - خدمات ابری آن اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اورس اولزل (مدیر کهنه‌کار زیرساخت گوگل) گفت این شرکت در طی دوازده ماه گذشته، ۹ میلیارد دلار در بخش ابر سرمایه‌گذاری کرده است؛ اگرچه به اعداد و ارقام خاصی در مورد درآمد این شرکت اشاره نمی‌کند.
 
کد مطلب: 45677
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام