۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴

چالش جدید مایکروسافت: روسیه محصولات بومی را بکار می‌گیرد

ایتنا - بنظر کارشناسان، حتی ممکن است مسئولین روسیه برای جایگزینی سیستم عامل ویندوز و نیز مجموعه آفیس‌ نیز طرح‌هایی در ذهن داشته باشند.
چالش جدید مایکروسافت: روسیه محصولات بومی را بکار می‌گیرد


مطابق گزارش بلومبرگ، مایکروسافت ممکن است در نتیجه سخنان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، بخش زیادی از مشتریان خود را در این کشور از دست بدهد. چرا که شواهد حاکی از آن است که مسکو جایگزینی محصولات بومی با محصولات شرکت مایکروسافت را در دستور کار دارد. پوتین پیش‌تر دستور داده که وابستگی به فناوری و محصولات خارجی قطع گردد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، آرتم یرمولف، مدیر آی.تی شهر مسکو به خبرنگاران گفت که مسکو با حذف سرویس اکسچنج و نیز جایگزین کردن اوت‌لوک بر روی ۶۰۰۰ کامپیوتر با سیستم ایمیل دولتی PJSC متعلق به اپراتور Rostelecom این فرآیند را آغاز خواهد کرد.
گفته می‌شود که مقامات روس به دنبال استقرار نرم‌افزار ایمیل مورد نظر خود بر روی حدود ششصد هزار کامپیوتر در آینده هستند.

بنظر کارشناسان، حتی ممکن است مسئولین روسیه برای جایگزینی سیستم عامل ویندوز و نیز مجموعه آفیس‌ نیز طرح‌هایی در ذهن داشته باشند، هر چند هنوز شواهد محکم و قابل اطمینانی در این باره به چشم نمی‌خورد.


رییس جمهور روسیه، اخیرا از شرکت‌های فناوری و کارشناسان خواسته که بر روی محصولات و راه حل‌های بومی کار کنند و به فکر جایگزینی آنها با محصولات و خدمات خارجی باشند. این تصمیم به ویژه پس از آن اعلام شد که شرکت‌های فناوری آمریکایی تصمیم به بستن خدمات خود در شبه جزیره کریما گرفتند.
مضاف بر این تصمیم،‌ همزمان مالیات و عوارض بر روی فعالیت‌های شرکت‌های آمریکایی در روسیه نیز افزایش یافت.

در سال‌های اخیر، در روسیه قوانین و مقررات جدیدی در راستای سیاست‌های کلی دولت برای فعالیت شرکت‌های فناوری وضع و اعمال می‌شود. در سال ۲۰۱۴، وب‌سایت‌ها موظف شدند ذخیره اطلاعات شخصی‌ کاربران را در سرورهای داخل کشور انجام دهند.
 
کد مطلب: 45663
نام شما
آدرس ايميل شما


ساسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
تنها راه امن بودن در جهان کنونی که تهدید سایبری میتواند آتش سوزی یا انفجار در نیروگاه ایجاد کند، همین تولید تکنولوژی بومی است. از پردازنده و همه تجهیزات کامپیوتر بگیرید تا سیستم عامل و نرم افزارها
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام