کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزییات مناظره سایبری ترامپ و کلینتون

سايت خبری خبر آنلاین , 7 مهر 1395 ساعت 10:21

ایتنا - از نظر کلینتون، پشت پرده حملات سایبری اخیر روسیه پوتین بوده است.




در اولین مناظره ۹۰ دقیقه‌ای میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، فضای سایبر و حملات سایبری و داعش و فضای مجازی موردبحث قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، لوستر هالت از NBC از هر دو پرسید که چه شده است که در قرن ۲۱ هرروز خبری درباره یک حمله سایبری می‌شنویم؟ و اینکه دیتا به سرقت می‌رود؟ واقعاً چه کسی پشت سر این قضیه است؟

البته هر دو کاندیدا درباره کسانی که پشت حمله به دیتای حزب دموکرات بودند، نظر متفاوتی ابراز کردند و کلینتون از روسیه گفت و پوتین را فرمانده اصلی و پشت پرده خواند که ترامپ گفت من نمی‌دانم اگر روسیه پشت شکسته شدن دیتای DNC باشد اما ممکن است چین هم در این امر دخیل بوده باشد!

ترامپ در ادامه تأکید کرد که کلینتون دائما می‌گوید روسیه. روسیه. روسیه اما ممکن است با یک آدم چاق ۴۰۰ پوندی روی رختخوابش روبرو شویم و یا با یک چینی؟ حتی!

ترامپ گفت در فضای مجازی داعش توانسته ما را شکست دهد. وی گفت پسر ۱۰ ساله‌ای دارد که خیلی به امور کامپیوتری وارد است و مطمئناً باید خیلی کارها در امور سایبری باید انجام بدهیم که نداده‌ایم.


کلینتون که فرصت حرف زدن پیدا کرد بلافاصله گفت باید کمپانی‌های فناورانه را تحت‌فشار بگذاریم تا داعش را درفضای مجازی چه در آمریکا و چه در سایر نقاط جهان مانند اروپا درهم بشکنیم.

هالت درباره سرور خصوصی ایمیل از کلینتون پرسید و وی گفت این یک اشتباه بوده ولی از کسی معذرت‌خواهی نخواهد کرد.

ترامپ در پاسخ گفت: این‌یک اشتباه نبوده بلکه نیت خاصی پشت این داستان بوده است. وقتی شما یک فرد را برای ست‌آپ کردن سرور خصوصی استخدام می‌کنید این اشتباه نیست! بلکه یک رسوایی خفت‌بار است که شما انجام داده‌اید.

سه شنبه ۴ اکتبر ساعت ۹ شب به‌وقت نیویورک دومین مناظره برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 45659

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45659/جزییات-مناظره-سایبری-ترامپ-کلینتون

ايتنا
  https://www.itna.ir