۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳

دلایل اختلال سایت سرشماری نفوس و مسکن از زبان وزیر ICT

ایتنا - دیتابیس مرکز آمار در خدمت سرشماری اینترنتی قرار داده شد.
دلایل اختلال سایت سرشماری نفوس و مسکن از زبان وزیر ICT

وزیر ارتباطات با اشاره به اقبال مردم نسبت به سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن، از جایگزینی دیتابیس این وزارت‌خانه به جای دیتابیس مرکز آمار برای حل اختلالات سامانه سرشماری خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، با اشاره به برگزاری اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن و اختلالات ایجادشده در سامانه این سرشماری گفت: مرکز آمار پیش‌بینی نکرده بود که مردم در اولین سرشماری اینترنتی اینگونه استقبال کنند، به همین دلیل دیتابیس مرکز آمار را در خدمت این کار قرار داده بود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با همکاران مرکز آمار داشتیم، اعلام کردیم که اگر هجوم مردم به این سامانه را پیش‌بینی می‌کنند، از دیتابیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند، اما آنها براساس پیش‌بینی‌هایی که در کشورهای دیگر داشتند، نظرشان بر این بود که در اولین سرشماری اینترنتی درصد کمتری مراجعه می‌کنند که خوشبختانه مردم با توجه به استفاده مناسب از این فضا و گسترش دسترسی به اینترنت در سراسر کشور، اقبال بسیار خوبی داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: روز یکشنبه آقای رئیس‌جمهور دستور دادند که مرکز آمار از دیتابیس وزارتخاته استفاده کند و امیدوارم از امروز دیگر مشکلی نباشد. طبیعی است که این نوع فعالیت‌ها در بستر شبکه ملی اطلاعات است، به این معنا که ما امکاناتش را به گونه‌ای فراهم کردیم که دسترسی از خارج و مشکلات نداشته باشد.
 
کد مطلب: 45643
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این هم از اثار اینترنت ملی است نه؟!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام