۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
حضور پررنگ فناوری اطلاعات در مناظره کلینتون و ترامپ

نگرانی از امنیت سایبری پای ایران را به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باز کرد

ایتنا -در جریان برگزاری اولین مناظره میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگرانی در مورد حفظ امنیت سایبری این کشور پای ایران را نیز به بحث‌های دو طرف باز کرد.
نگرانی از امنیت سایبری پای ایران را به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باز کرد


در جریان برگزاری اولین مناظره میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگرانی در مورد حفظ امنیت سایبری این کشور پای ایران را نیز به بحث‌های دو طرف باز کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، مجری این مراسم با طرح سوالی اذعان کرد نهادهای آمریکایی با حملات سایبری مواجه هستند و این نبرد قرن بیست و یکم است که هر روز در ایالات متحده رخ می‌دهد.
وی افزود که اسرار آمریکا از این طریق سرقت می‌شود و سوال این است که چه کسی پشت این حملات است و آمریکا چگونه می‌تواند با این حملات مقابله کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال با نام بردن از ایران در کنار روسیه و چین مدعی شد هر کشوری در حوزه امنیت سایبری برای آمریکا مشکل آفرینی کند با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم امنیت سایبری و جنگ سایبری یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که رییس جمهور بعدی آمریکا با آن مواجه است. زیرا ما به وضوح با دو نوع دشمن متفاوت در این عرصه مواجه هستیم. یکی گروه‌های هکری مستقل که این کار را غالبا به دلایلی تجاری انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند اطلاعات قابل استفاده برای پول درآوردن را بدزدند. اما به نحو فزاینده‌ای شاهد حملات سایبری دولت‌ها هستیم.

کلینتون در این مورد گفت: تازه ترین و دردسرآفرین‌ترین مورد این حملات توسط روسیه انجام شده است. تردیدی نیست که روسیه از حملات سایبری علیه تمامی سازمان‌های آمریکایی استفاده می‌کند و من عمیقا نگران این موضوع هستم.

وی با کنایه به ترامپ در این مورد گفت: من می‌دانم که ترامپ از ستایشگران جدی ولادمیر پوتین است. اما پوتین در حال انجام یک بازی طولانی مدت و سرسختانه در اینجاست. یکی از کارهایی که او انجام داده امکان دادن به مهاجمان سایبری برای هک کردن فایل‌های دولتی و شخصی و کمیته ملی دموکراتیک است. ما اخیرا متوجه شده‌ایم که این یکی از روش‌های محبوب آنها برای جمع‌آوری اطلاعات است. ما باید این را کاملا شفاف کنیم که چه روسیه، چه چین و چه ایران یا هر کشور دیگری که باشد، ایالات متحده ظرفیت بسیار بیشتری دارد.

لفاظی‌های کلینتون در مورد قدرت سایبری این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که در دو سال گذشته هزاران بانک، وزارت‌خانه دولتی، سازمان بازنشستگی، پنتاگون و دیگر شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت دفاع آمریکا، به علت حملات سایبری خارجی متحمل میلیون ها دلار خسارت شده اند.

ترامپ نیز در واکنش به حملات شدید کلینتون به خود در این زمینه مدعی شد که در انتساب حملات سایبری اخیر به روسیه تردیدهایی وجود دارد و ممکن است این حملات کار این کشور باشد. اما این موضوع ثابت نشده است. وی افزود: ممکن است این حملات کار چین یا کار فردی باشد که با ۴۰۰ پوند وزن در رخت‌خوابش نشسته است.
ترامپ از این فرصت برای حمله به دولت اوباما استفاده کرد که قصد دارد کنترل اینترنت را به آیکان که سازمانی تحت نظارت سازمان ملل متحد است، واگذار کند و تصریح کرد: در دوران ریاست جمهوری اوباما ما کنترل چیزهایی را از دست داه ایم که عادت داشتیم کنترلشان را در دست داشته باشیم. ایده اینترنت مال ما بود و ما آن را بسط و گسترش دادیم.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نحوه استفاده داعش از اینترنت اشاره کرد و گفت: آنها در بازی که متعلق به ما و در اختیار ما بوده ما را شکست داده‌‌اند. لذا ما باید در حوزه نبرد سایبری بسیار سرسختانه عمل کنیم و این مشکل بزرگی است.

هیلاری کلینتون در پاسخ به ترامپ مدعی شد برای شکست داعش برنامه‌ای دارد که شامل مقابله با آن در فضای آنلاین هم می‌شود. وی از شرکت‌های فناوری آمریکا خواست تا مانع استفاده داعش از اینترنت شوند.

ترامپ در جریان این مصاحبه با بیان جملاتی تند و اهانت‌آمیز در مورد ایران گفت: کشوری که داشت زیر بار تحریم‌ها خفه می‌شد با توافق هسته‌ای زنده شد . البته وی اعتراف کرد: ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت عمده است. کلینتون نیز در واکنش به این اظهارات مدعی شد بی‌شلیک یک گلوله به احتمال رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای پایان دادیم و این دیپلماسی است.
 
کد مطلب: 45634
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام