۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۳

تقویت گردشگری با توسعه ارتباطات امکان‌پذیر است

ایتنا - واعظی: ساخت هتل در ايران توسط سرمایه‌گذار خصوصی در ایران مي‌تواند تصویر واقعی ایران رابه دنیا معرفی كند و باعث تشويق مردم علاقه‌مند براي ديدن مي‌شود.
تقویت گردشگری با توسعه ارتباطات امکان‌پذیر است


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت صنعت گردشگری از طریق فضای مجازی رونق بیشتری می‌یابد و هرچه ارتباطات بیشتر گسترش یابد شاهد تقویت و توسعه گردشگری در کشور هستیم.


به گزارش ایتنا از همشهري‌آنلاين، محمود واعظی وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در مراسم بزرگداشت روزجهانی گردشگری که با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران ومسئولان کشوری در سالن همایش‌های صدا سیما افزود: شاهد رونق گردشگری در ایران در سالهاي اخير هستیم.

وزير ارتباطات ادامه داد:رونق گردشگری بعد از برجام بهتر به چشم می‌آید و برجام می‌تواند گردشگری را در ابعاد مختلف توسعه دهد.

وی گفت: ساخت هتل در ايران توسط سرمایه‌گذار خصوصی در ایران مي‌تواند تصویر واقعی ایران رابه دنیا معرفی كند و باعث تشويق مردم علاقه‌مند براي ديدن مي‌شود.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش همکاری‌های وزارت ارتباطات با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها در محورهای مختلف ادامه دارد و امروز یک نمونه از آن را که رونمایی از بسته آموزشی و طرح ICT برای روستاها بود را دیدید که این طرح از سال گذشته شروع شده و ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته وقتی گردشگران و یا برخی از مهمانان خارجی ما شهری می‌رفتند، با این معضل روبه‌رو بودیم که مهمانان در کدام هتل اسکان یابند که امکانات بهتری به لحاظ ارتباطات و فضای اینترنتی داشته باشد ولی اکنون شاهد هستیم که در طول ۳ سال اخیر هتل‌های خوبی افتتاح شده است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ شهر مجهز به تلفن نسل ۳ و بیش از ۳۰۰ شهر مجهز به تلفن نسل ۴ شده است. یعنی هر گردشگری در هر منطقه از کشور می‌تواند با ارتباط پرسرعت اینترنتی خود را به جهان متصل کند. وزیر ارتباطات افزود: اکنون ۲۲ هزار روستا نیز دارای خط ارتباطی اینترنتی هستند و من معتقدم که اگر کشورهای دیگر تنها برخی از روستاهای ما را می‌داشتند، حتماً از این فرصت استفاده کرده و برای این روستاها گردشگر خارجی جذب می‌کردند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همکاری‌های این وزارت خانه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
کد مطلب: 45633
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام