۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱

پدیده اسنودن در خدمت فراهم‌کنندگان خدمات ابری

ایتنا – پس از آنکه ادوارد اسنودن دست به افشاگری زد و اعلام کرد که آژانس امنیت ملی امریکا بر اطلاعات و فعالیت‌های کابران در اینترنت نظارت دارد، متخصصان ادعا کردند بازار عرضه‌کنندگان خدمات ابری امریکایی در اروپا رو به افول خواهد رفت. اما جالب آنکه اکنون شواهد نشان می‌دهند که این نگرانی‌ها اندکی مبالغه‌آمیز بوده‌اند.
پدیده اسنودن در خدمت فراهم‌کنندگان خدمات ابری


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld، مایکروسافت، گوگل و خدمات وب آمازون (AWS) سرگرم ساخت مراکز داده در اروپا هستند تا به دغدغه‌های حریم خصوصی در جهان پسا-اسنودن، رسیدگی کنند.

گفته می‌شود که درآمد حاصل از زیرساخت ابری در حال افزایش است، اما این شرایط برای عرضه‌کنندگان بزرگ خدمات ابری چه مزایایی به همراه می‌تواند داشته باشد؟

هنگامی که ادوارد اسنودن، افشاگر معروف، در سال ۲۰۱۳ با برملا کردن اینکه آژانس امنیت ملی ایالات متحده داده‌های کاربری را شرکت‌های اینترنتی دریافت می‌کند، جهان را شگفت‌زده کرد و سپس متخصصان ادعا کردند که در نتیجه این رسوایی، بازار عرضه‌کنندگان خدمات ابری امریکایی در اروپا رو به افول خواهد رفت. اما جالب آنکه اکنون شواهد نشان می‌دهند که این نگرانی‌ها اندکی مبالغه‌آمیز بوده‌اند.

مؤسسه تحلیل بازار IDC در همین ماه اعلام کرد که در اروپای غربی درآمد حاصل از زیرساخت ابر ترکیبی عرضه‌کنندگان خدمات ابری امریکایی، تا دو برابر و نیم افزایش داشت و از زمان افشاگری‌های اسنودن که قرار بود بازار را فلج کند، به ۲ میلیارد دلار رسیده است! گفته می‌شود خدمات وب آمازون (AWS)، مایکروسافت، و گوگل و IBM توانستند با افزایش ۳۰ درصدی سهم بازار در اروپا، سهم خود در سال ۲۰۱۵ را به مجموع ۴۰ درصد برسانند.

گفتنی است خدمات وب آمازون انتظار آتیه خوشی را دارد؛ حتی در اروپا. این سرویس آمازون با برخورداری از ۱۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ و حکمفرمایی در بازار، توانسته است به آهستگی گستره جغرافیایی خود را گسترش دهد و در ۱۳ ناحیه، عملیات مرکز داده را در دست داشته باشد.


ورنر ووگلز (مدیر ارشد فناوری در AWS) در طی سخنرانی خود در همایش مشتریان AWS در ماه گذشته گفته بود: «ما به دستیابی به نواحی بیشتر ادامه خواهیم داد و به شما و نیز مشتریان‌تان، دسترسی محلی اعطا خواهیم کرد.»

ووگلز اظهار داشت که پیش از پدیده اسنودن، خدمات وب آمازون تلاش می‌کرد مشتریان اروپایی خود را ترغیب نماید تا داده‌های خود را رمزنگاری کنند. وی گفت: «اکنون و پس از به وقوع پیوستن افشاگری‌های اسنودن، ما با سادگی بیشتری می‌توانیم در مورد این مسئله با مشتریان خود صحبت کنیم.»
 
کد مطلب: 45537
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام