۰
plusresetminus
جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶

تراشه‌های اینتل در آیفون

ایتنا - بعد از سالیان متمادی، این نخستین باری است که یک گوشی هوشمند سطح بالا، از پردازنده‌های اینتل برخوردار می‌شود؛ البته دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!
تراشه‌های اینتل در آیفون


سال‌ها بود که گوشی هوشمند آیفون، با اینتل سر نامهربانی داشت. اینتل گذار به ارتباطات سیار را از همان ابتدا نادیده گرفت و این امر موجب شد تا پردازنده‌های مبتنی بر ARM بتوانند از همان ابتدا جای خود را در ارتباطات سیار باز کنند و پیشتاز این عرصه باشند. حضور اینتل در کامپیوترهای جیبی نه‌تنها در کمترین حد بوده، بلکه در عمل هیچ حضوری نداشته است؛ البته این روند، تنها تا رونمایی از آیفون ۷ ادامه داشته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، شایعاتی مبنی بر انجام معامله میان اینتل و اپل در ماه ژوئن شنیده می‌شد و اکنون که گوشی‌های آیفون ۷ عرضه شده، و نیز به یمن افول کار Chipworks، این اخبار تأیید شده است. درست است که اپل در حال حاضر پردازنده‌های خودش را تولید می‌کند، اما اینتل در حال ایجاد یک پلتفرم سیار برای اپل است؛ یعنی ایجاد ترانسیورها و مودم‌هایی که کمک می‌کنند یک گوشی تبدیل به یک گوشی هوشمند شود. بعد از سالیان متمادی، این نخستین باری است که یک گوشی هوشمند سطح بالا، از پردازنده‌های اینتل برخوردار می‌شود؛ البته دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

گفتنی است اینتل قبلاً هم در تعدادی از گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده بود؛ اما این را واقعاً باید یک مورد جدی دانست. پاتریک مورهد (بنیانگذار مؤسسه پژوهشی Moor Insight & Strategy) می‌گوید: «هشت، نه سال است که اینتل سخت مشغول کار برای دیدن چنین روزی بوده است.»

مور می‌افزاید: «با توجه به اینکه آیفون یک گوشی سطح بالاست، از کیفیت بسیار بالا و شاخص‌های مناسبی برخوردار است و این می‌تواند برای اینتل فرصت بسیار مناسبی فراهم نماید.» به سخن دیگر، حضور پردازنده‌های اینتل در آیفون ۷، باعث می‌شود تا اجزاء اینتل، رسماً بخشی از اپل باشند. این کار به شرکت‌های دیگر نیز این علامت را می‌دهد تا هرچه زودتر در این لیگ وارد شوند.


همچنین، قرارگیری تراشه‌های اینتل در آیفون ۷ نشانگر برخی از نواقص یا نارسایی‌های اینتل است. در واقع اجزاء اینتل در همه مدل‌ها حاضر نخواهند بود؛ چرا که از شبکه‌های CDMA (که ورایزون و اسپرینت از آنها استفاده می‌کنند)، پشتیبانی نمی‌کند.

مورهد اشاره می‌کند که اجزاء اینتل به‌اندازه محصولات کوالکام، مقاوم به زمان نیستند و خیلی زود قدیمی می‌شوند. در واقع، محصولات اینتل با فناوری پیشرفته‌ای که امکان دانلودهای پرسرعت را فراهم می‌سازند، سازگاری چندانی ندارند. در این صورت و با توجه به اینکه مردم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری از وسایل دستی خود استفاده می‌کنند، ممکن است برخی از دارندگان آیفون ۷ عطای این گوشی را به لقایش ببخشند.
 
کد مطلب: 45480
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام