۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴

گزارش کنگره آمریکا علیه اسنودن به دلیل افشای اسرار آژانس امنیت ملی

طبق اظهارات کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا، سرنوشت خوبی برای ادوارد اسنودن در بازگشت به وطنش رقم نخواهد خورد.
گزارش کنگره آمریکا علیه اسنودن به دلیل افشای اسرار آژانس امنیت ملی


کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا با انتشار گزارشی ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی این کشور و افشاگر جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید را به وارد آوردن خسارات هنگفت به امنیت ملی آمریکا متهم کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی به دروغگویی در مورد سوابق خود و همین‌طور دشمنی کردن با همکاران سابقش متهم شده است.

گزارش این کمیته در شرایطی منتشر می‌شود که ادوارد اسنودن در مصاحبه هفته قبل خود با روزنامه گاردین اقدامات خود را خدمت به امریکا دانسته و تصریح کرده بود که با افشاگری‌هایش قصد آسیب زدن به آمریکا و امنیت ملی آن را نداشته و صرفا قصد داشته توجه عموم را به لزوم حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران جلب کند و جلوی دست‌اندازی به داده‌های خصوصی کاربران را بگیرد.

این گزارش با حمایت رهبران هر دو جناح جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا مواجه شده و نشان می‌دهد هیچ شانسی برای بازگشت بی‌دردسر وی به آمریکا وجود ندارد و اسنودن قطعا در بازگشت به آمریکا باید در انتظار محاکمه باشد.

در این گزارش ادعا شده که آنچه اسنودن از آژانس به سرقت برده برنامه‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا در برابر دشمنان خارجیش بوده و اسنودن با این کار به ایالات متحده ضربه زده است. در گزارش مذکور تصریح شده که هنوز دامنه واقعی این خسارات برآورد نشده است. گفتنی است تنها چهار صفحه از این گزارش محرمانه ۳۶ صفحه‌ای در دسترس عموم قرار گرفته است.
کد مطلب: 45477
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام