۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳

واگذاری McAfee به یک شرکت سهامی خاص

ایتنا - اینتل نرم‌افزار امنیتی McAfee را به یک شرکت سهامی خاص که به‌تازگی آن را تأسیس کرده، واگذار خواهد کرد. هدف اینتل از این کار، فروختن محصولات امنیتی به وسایلی فراتر از کامپیوترهای شخصی بوده است.
واگذاری McAfee به یک شرکت سهامی خاص


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld، اینتل درصدد واگذار کردن بخش امنیت نرم‌افزاری خود با نام McAfee به یک شرکت سهامی خاص است که اخیراً آن را به‌عنوان یک مؤسسه امنیت سایبری تأسیس کرده و به فروختن محصولات با نام McAfee ادامه خواهد داد.

گفتنی است تقریباً هفت سال پیش و هنگامی که صنعت وسایل موبایل هنوز هم حوزه‌ای نوپا بود، اینتل مک‌آفی را با بهای ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار تصاحب کرد. هدف اینتل، بازسازی مک‌آفی – که زمانی نامی معروف در صنعت کامپیوترهای شخصی بود – و تبدیل آن به ابزاری محافظتی برای تمام وسایل متصل به اینترنت بود.

مک‌آفی به تولید نرم‌افزار امنیتی برای کامپیوترهای شخصی ادامه داد؛ و در این میان، محصولاتی فرعی همچون LiveSafe نیز عرضه کرد که تقریباً از تمام وسایل از نوع ویندوزی، مک، انرویدی و iOS محافظت می‌کرد و قابلیت‌های آن در زمینه محافظت در برابر ویروس‌ها، از آزمایش‌ها سربلند بیرون آمدند.

اما رشد و نمو مک‌آفی تحت لوای اینتل تا حد زیادی نتوانست رضایت خاطر دارندگان گوشی‌های هوشمند در زمینه امنیت سایبری را فراهم نماید و در نتیجه نتوانست آنها را قانع کند که در وسایل خود، آنتی‌ویروس نصب کنند. در واقع، باید گفت افراد در نخستین بازدید خود از انباره‌های اپلیکیشن، تنها به دانلود برنامه‌هایی همچون اینستاگرام بسنده می‌کنند و نه برنامه آنتی‌ویروس برای محافظت از وسیله خود.

اکنون، اینتل با دریافت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، خود را از مک‌آفی خلاص خواهد کرد. البته اینتل همچنان ۴۹ درصد از سهام اینتل را در اختیار خواهد داشت و شرکت سهامی خاص TGP نیز مالکیت ۵۱ درصد باقیمانده را در دست خواهد داشت.


کریستوفر یانگ (معاون ارشد اینتل) سرپرستی مک‌آفی استقلال‌یافته را برعهده خواهد داشت. او در نامه‌ای سرگشاده به سرمایه‌گذاران، کارمندان و مشتریان اینتل، توضیح داد که این شرکت جدید، همچنان به عرضه بسته‌های امنیتی برای وسایل متعدد ادامه خواهد داد. او گفت: «ما برای پیشتاز ماندن در برابر رقبایی که در جهان دیجیتالی ما درهم‌گسیختگی ایجاد کرده‌اند، از راهبرد مناسب و مجموعه خوبی از محصولات برخوردار هستیم.»

وی افزود: «در پایان باید بگویم که مک‌آفی با قدرتی بیشتر و همچنین حفظ جایگاه خود به‌عنوان بهترین تأمین‌کننده برای صنعت امنیت‌سایبری در سرتاسر جهان، به مسیر خود ادامه خواهد داد.»
 
کد مطلب: 45466
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مکافی یک زمانی برای خودش غولی بود البته ده سال پیش. الان دیگه اسمش هم شنیده نمیشه و برای نسل جدید ناشناخته است. مثل نوکیا قبل فروخته شدنش خیلی شناخته شده بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام