۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

رونمایی از نقشه جهانی فعالیت‌های ماهی‌گیران توسط گوگل

ایتنا - راه‌اندازی وب‌سایت globalfishingwatch با هدف تاثیرگذاری بر سیاست‌های حامی شفاف‌سازی در زمینه مای‌گیری و ارتقای آگاهی در این مورد.
رونمایی از نقشه جهانی فعالیت‌های ماهی‌گیران توسط گوگل


گوگل ارائه خدمات جدیدی را در سایت اینترنتی http://globalfishingwatch.org/ آغاز کرده که ردگیری و بررسی تمامی فعالیت‌های مرتبط با ماهی‌گیری را در جهان ممکن می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، هدف از راه اندازی سایت یادشده ارتقای آگاهی در مورد این موضوع و تاثیرگذاری بر سیاست‌های حامی شفاف‌سازی در این زمینه عنوان شده است.

سایت مذکور با همکاری دو سازمان غیرانتفاعی Oceana و SkyTruth راه‌اندازی شده و برای به‌روزرسانی آنی داده‌های آن از فناوری‌هایی همچون کلود، خدمات ماهواره‌ای و رایانه‌های هوشمند و دارای توان خودآموزی استفاده می‌شود.

با ارائه این خدمات برای اولین بار در طول تاریخ تصاویری شفاف و جهانی از فعالیت‌های تجاری که در زمینه ماهیگیری صورت می‌گیرد، به دست می‌آید.

اگر چه غذاهای دریایی در جهان مصرف‌کنندگان فراوانی دارد، اما تعداد کسانی که از امار و اطلاعات دقیقی در مورد فعالیت‌های ماهیگیری در جهان برخوردارند بسیار اندک است. با ارائه نقشه‌ای جهانی از فعالیت‌های مذکور، دولت‌ها صاحبان صنایع، شهروندان و غیره می‌توانند درکی جدید در این زمینه به دست آورند و ضمن ردگیری فعالیت‌های موجود داده‌های مورد نظرشان را به اشتراک بگذارند.

اطلاعات کشتی‌ها و قایق‌های ماهی‌گیری فعال در نقاط مختلف جهان از طریق سیستم خودکار شناسایی هویت یا Automatic Identification System (AIS) در دسترس خواهد بود. بر اساس برآوردهای گوگل در ۴.۵ سال اخیر حدود ۳۷ میلیارد نقطه ردگیری مربوط به کشتی‌ها از همین طریق ثبت شده است. بدین شیوه فعالیت‌های ماهی‌گیری غیرقانونی که به سلامت آبزیان و تداوم نسل آنها آسیب می‌زند هم قابل شناسایی خواهد بود.

در نقشه مذکور اگر چه فعالیت و حرکت کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری در خلیج فارس قابل مشاهده است، اما در مورد دریای مازندران هیچ اطلاعاتی به ثبت نرسیده است.
کد مطلب: 45457
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام