۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
پاسخ به گلایه اپراتورهای جدید؛

سرمایه‌گذاری مشترک مخابرات و اپراتورهای اینترنت

حل مشکل سرویس‌دهی
ایتنا- رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران: برای حل مشکلات ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن در کشور، با اپراتورهای جدید ارتباطات ثابت (FCP )، مدل مشارکتی جدید را در سرمایه گذاری تعریف کردیم.
سرمایه‌گذاری مشترک مخابرات و اپراتورهای اینترنت


برات قنبری  در مورد گلایه اپراتورهای جدید بازار اینترنت (FCP ) از عدم دریافت امکانات مخابراتی در برخی از شهرها به دلیل نبود ظرفیتهای زیرساختی مخابرات اظهار داشت: طی جلساتی که با شرکتهای دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP ) و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP ) در هفته های اخیر داشته ایم برای مشارکت در سرمایه گذاری و توسعه اینترنت و تلفن در کشور به نتیجه رسیدیم.


به گزارش ایتنا از مهر، وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت های مخابراتی در اختیار شرکتهای PAP و FCP قرار دارد و به نظر نمی‌رسد این شرکت‌ها با مشکلی در این زمینه روبرو باشند، اضافه کرد: یکی از مدل‌های همکاری شرکت مخابرات ایران با شرکت‌های FCP و PAP ، همکاری به صورت حجمی است به نحوی که این شرکتها، نمایندگان مخابرات در استان‌ها هستند و در صورت تقاضای مشتری، سرویس‌ها را در مراکز مخابراتی ارائه می‌دهند و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه هم اکنون کاربران حق انتخاب دارند تا اپراتوری که سرویس بهتری ارائه می‌دهد را برگزینند، ادامه داد: برای استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی و نیز ارائه سرویس مناسب به کاربران، مدل مشارکتی جدیدی با شرکت‌های اینترنتی تعیین کرده‌ایم، به نحوی که دیگر مخابرات و شرکت‌های اینترنتی با یکدیگر رقیب نبوده و با هم مشارکت می‌کنند.

قنبری با اشاره به اینکه این مدل مشارکتی جدید هم با شرکت‌های FCP و هم با شرکتهای PAP منعقد شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به مجوز صادر شده برای شرکت‌های FCP ، این شرکت‌ها می توانند بدون محدودیت برای زیرساخت‌های مخابراتی سرمایه گذاری کرده و شبکه ایجاد کنند. به همین دلیل نباید مشکلی در خصوص دریافت امکانات مخابراتی داشته باشند. البته از آنجایی که سرمایه گذاری برای شبکه سازی صرفه اقتصادی ندارد، به نظر نمی رسد این شرکت‌ها قصد انجام آن را داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای راه اندازی یک خط تلفن ثابت حداقل نیازمند ۷۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری در کشور هستیم، گفت: این میزان سرمایه گذاری برای شرکت مخابرات ایران، ماهانه تنها حدود ۱۲ هزار تومان بازگشت دارد و این اقتصادی نیست به همین دلیل شرکت‌هایی که مجوز FCP دارند و می توانند با شبکه سازی و سرمایه گذاری همانند مخابرات، تلفن ثابت و اینترنت واگذار کنند، این سرمایه گذاری را انجام نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: با این حال شرکت مخابرات ایران در تمامی مناطقی که ظرفیت‌های مخابراتی وجود دارد، این امکانات را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد. از سوی دیگر براساس مدل مشارکتی جدید، در جاهایی که امکانات وجود ندارد قرار است سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد و هم اکنون یکی از طرح های مخابرات، سرمایه گذاری مشترک با اپراتورهای FCP است.
کد مطلب: 45442
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام