کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت اوپن‌تکست، بزرگ‌ترین رقیبش را خرید

28 شهريور 1395 ساعت 14:57

ایتنا - این تصاحب، نشان از نتایج راضی‌کننده برای هم خریدار و هم فروشنده دارد و برای اوپن‌تکست فرصت تثبیت بخش مدیریت محتوای سازمانی را فراهم می‌آورد.



شرکت کانادایی Open Text دست به تصاحب بزرگ‌ترین رقیب خود، یعنی بخش محتوای سازمانی شرکت دل زده و آن را با بهای یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار کانادا تصاحب کرده است. این بزرگ‌ترین پیشنهاد خرید در سالی است که شاهد تصاحب‌های بزرگ بوده‌ایم و همچنین بزرگترین خرید این شرکت ۲۵ ساله نیز به‌شمار می‌رود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از theglobeandmail، مارک بارنچی (مدیرعامل شرکت کانادایی اوپن‌تکست) می‌گوید: «در پس این تصاحب، دلایل محکم راهبردی نهفته است. در واقع این در راستای تخصص ماست و از این حوزه به‌خوبی شناخت داریم.» همزمان با افزایش ۹ درصدی ارزش هر سهم اوپن‌تکست، این معامله با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است. گفتنی است انتظار می‌رود در ظرف ۱۲۰ روز آینده نهایی شود.
 این پنجمین تصاحب اوپن‌تکست از ماه مه (اردیبهشت) سال جاری است و تاکنون مجموعاً ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه صرف خریدهای خود نموده و توانسته نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار به درآمد سالیانه خود بیفزاید. این میزان برابر است با نیمی از ارزش کل این شرکت در سال مالی منتهی به ژوئیه.

گفتنی است اوپن‌تکست در ماه فوریه (بهمن) اعلام کرده بود که درنظر دارد امسال ۳ میلیارد دلار کانادا صرف چنین خریدهایی بکند. سرمایه‌گذاران نیز با افزایش ۲۵ درصدی ارزش هر سهم در سال جاری میلادی، به این تصمیم پاسخ مثبت دادند.

این تصاحب، نشان از نتایج راضی‌کننده برای هم خریدار و هم فروشنده دارد و برای اوپن‌تکست فرصت تثبیت بخش مدیریت محتوای سازمانی را فراهم می‌آورد. تأمین‌کنندگان این حوزه، نرم‌افزارهایی را می‌فروشند که به کسب‌وکارها و مشتریان دولتی کمک می‌کنند تا به‌صورت دیجیتالی مقادیر معتنابهی از اطلاعات سازمانی را ذخیره‌سازی کرده و به آنها دستیابی داشته باشند. این حوزه، یکی از بخش‌های بازار نرم‌افزار سازمانی است که اندازه نسبتاً متوسطی دارد به‌طوری که در سال ۲۰۱۵، درآمدی معادل با ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار امریکا داشت و اوپن‌تکست سال‌هاست که بازیگر عمده در این عرصه است.


شرکت دل نیز که با تصاحب ۶۷ میلیارد دلاری EMC پا به این بازار گذاشته، خواهد توانست برخی از بدهی‌های خود را پرداخت کند. گفته می‌شود بازار این کسب‌وکار، ۱۳ سال پیش بسیار داغ بود؛ یعنی زمانی که که EMC، شرکت محتوای سازمانی Documentum را با بهای یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. اما از آن زمان تاکنون، این کسب‌وکار، مانند فرزند فراموش‌شده‌ای بوده که هرگز نتوانست جای خاصی در قلب پدر خود یعنی EMC باز کند.

بدین‌ترتیب این تصاحب می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد کسب‌وکار محتوای سازمانی بدمد.
 


کد مطلب: 45416

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45416/شرکت-اوپن-تکست-بزرگ-ترین-رقیبش-خرید

ايتنا
  https://www.itna.ir