۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱

آخرین آمار از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ

گوگل در حال عقب راندن مایکروسافت
ایتنا- این آمارها می‌تواند برای مایکروسافت نگران کننده باشد چرا که ریزش کاربران IE را به وضوح نشان می‌دهد!
آخرین آمار از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ


آن‌گونه که به نظر می‌آید، همه کاربرانی که اقدام به ترک مرورگر IE مایکروسافت می‌کنند، همگی در حال انتقال به سمت مرورگر گوگل کروم هستند و گوگل به خوبی از این شرایط بهره برداری می‌کند. بنا بر آمار جدیدی که مؤسسه Net Application منتشر کرده، سهم مایکروسافت از بازار مرورگرهای دسکتاپ طی ده ماه گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش داشته و در عین حال گوگل کروم تمامی این ۱۱ درصد نزول بازار مایکروسافت را از آن خود کرده است.



به گزارش ایتنا از تابناک، آن‌گونه که از این آمار پیداست، گوگل در حال تفوق و برتری نسبت به مایکروسافت به عنوان رهبر بازار مرورگرهای دسکتاپ است. تنها نقطه امید برای مایکروسافت این است که استفاده از مرورگر Edge دو برابر شده است و از سهم ۱.۵ درصدی در ماه ژانویه به ۳ درصد در فوریه افزایش داشته است.

اما این موضوع به نظر هیچ جای نگرانی برای گوگل کروم و حتی فایرفاکس نیست. مرورگر Edge به تازگی قادر به پشتیبانی از پلاگین‌ها و افزونه‌های کاربردی شده و البته مایکروسافت به سرعت در حال کار بر این قابلیت برای رقابت با فایرفاکس و کروم است.

در عین حال، نگاهی به آمار بازار فایرفاکس نشان می‌دهد که وضعیت سهم بازار این مرورگر در یک سال گذشته تقریبا هیچ تغییری نداشته و همچنان حدود ۱۲ درصد از کاربران دسکتاپ از این مرورگر استفاده می‌کنند. این موضوع در مورد مرورگر سافاری اپل نیز صادق است.

آن طور که متخصصان می‌گویند، حرکت کاربران از سوی مرورگر مایکروسافت به سمت گوگل کروم بیش از همه ناشی از پیام‌های نشان داده شده به کاربران است. بر این اساس که برای مثال اگر کاربر از روی مرورگر مایکروسافت اقدام به دیدن سرویس Google News کند، با پیامی مبنی بر شیفت کردن و تغییر مرورگر به گوگل کروم مواجه خواهد شد.

اما با این حال، مایکروسافت نیز برای تشویق هرچه بیشتر کاربران به استفاده از مرورگر Edge بیکار نبوده و مهم‌ترین این تلاش‌ها را باید در ویندوز ۱۰ و قرار دادن مرورگر Edge به عنوان مرورگر پیش فرض در هر بار به‌روز رسانی و همچنین تشویق کاربر به استفاده از این مرورگر با پیام‌های مختلف، دید.

از سوی دیگر، از دلایل رشد سریع گوگل کروم باید به موضوع تعهد گوگل به تسریع در فرایند طراحی و توسعه این مرورگر اشاره کرد. در حال حاضر هر شش یا هفت هفته یک بروزرسانی جدید از مرورگر گوگل کروم ارائه می‌شود و کاربران این مرورگر به سرعت قابلیت‌های جدید را دریافت می‌کنند.

در همین حال گفته می‌شود، نسخه جدید گوگل کروم که قرار است در اوایل ماه جاری میلادی عرضه شود، بهینه‌سازی‌های جدی را در خصوص سرعت وب‌گردی عرضه خواهد کرد.
کد مطلب: 45368
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Latvia
فایرفاکس را افزونه های قدرتمند و همه فن حریف و رنگارنگش فایرفاکس کرد، و من به عنوان یکی از توسعه دهندگان این افزونه‌ها نظرم این هست که فایرفاکس راه نزول و سقوط رو در پیش گرفته و اگر به مسیر سابق بر نگرده طی چندسال به یک مرورگر معمولی هم‌ردیف با IE تبدیل خواهد شد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام