۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱

فراخوان 4.3 میلیون خودروی آمریکایی به دلیل اشکال نرم‌افزاری

ایتنا - شرکت جنرال‌موتورز از مالکان ۴.۳ میلیون خودروی ساخت خود خواست تا هر چه سریع تر آنها را برای برطرف کردن یک اشکال نرم‌افزاری در سیستم کیسه هوا به این شرکت بازگردانند.
فراخوان 4.3 میلیون خودروی آمریکایی به دلیل اشکال نرم‌افزاری


به گزارش ایتنا از فارس، اشکال مذکور باعث می‌شود کیسه هوای خودروهای ساخت جنرال‌موتورز به موقع عمل نکند و نتیجه این امر تا به حال مرگ یک نفر و جراحت سه نفر دیگر بوده است.


خودروهایی که دارای این نقص هستند عمدتا در خود آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مشکل یاد شده مربوط به بخش حسگر و تشخیص وضعیت این خودروهاست که در واقع رایانه‌ای کوچک برای کنترل عملکرد کیسه هواست. نقص یاد‌شده باعث شده نه تنها کیسه هوای اتومبیل‌های جنرال‌موتورز به موقع باز نشود، بلکه موجب شده تا کمربند ایمنی این خودروها هم بعد از ترمز شدید اتومبیل عمل نکند و سرنشینان به شیشه برخورد کنند.

جنرال موتورز اولین بار در می سال ۲۰۱۴ از این موضوع مطلع شد. در آن زمان یک خودروی Chevrolet Silverado تصادف کرد ولی کیسه هوای آن باز نشد. پس از این حادثه جنرال‌موتورز با شرکت دلفی تماس گرفت و دو شرکت با بررسی نرم‌افزار کیسه هوا سرانجام تصمیم به فراخوان جمع‌آوری ۴.۳ میلیون خودروی این شرکت از بازار گرفتند.

چندی قبل شرکت فورد هم به دلایل مشابهی حدود ۲.۴ میلیون خودروی ساخت خود را مورد بررسی مجدد قرار داد. مدل‌های جمع‌اوری شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ساخته شده بودند.
کد مطلب: 45367
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام