۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸

این درایو یو.اس.بی رایانه‌تان را نابود می‌کند

ایتنا - دارک پرپل، یک محقق امنیتی روس، حافظه فلشی طراحی کرده که با وصل کردن آن به پورت یو.اس.بی تمام اجزای مادربرد را میپوکاند.
این درایو یو.اس.بی رایانه‌تان را نابود می‌کند


یک محقق امنیتی روس با نام مستعار Dark Purple یک حافظه فلش خطرناک طراحی کرده که در صورت وصل شدن به رایانه می‌تواند اجزای مختلف مادربرد را نابود کند.


به گزارش ایتنا از فارس، نسل جدید این حافظه فلش که بسیار خطرناک‌تر است در صورت اتصال به رایانه‌ها به طور کامل آن را تخریب می‌کند. حافظه جدید می‌تواند تمام رایانه‌ها و نه فقط برخی مدل‌ها را تخریب کند.

این حافظه فلش با تخلیه شارژ ۲۲۰ ولتی رایانه از طریق پورت یو.اس.بی در عرض چند ثانیه آسیب غیرقابل جبرانی به مادربرد سیستم وارد کرده و آن را به طور کامل تخریب می.کند.

اگر چه مادربردها مجهز به امکانات و اجزایی برای مقابله با افت و تغییر ناگهانی ولتاژ برق هستند، اما USB Killer 2.0 با پر و خالی کردن مکرر شارژ مادربردها و ایجاد افت ولتاژهای پشت سر هم و شدید مجالی برای مقابله و دفع خطر باقی نمی‌گذارد.

سازنده این حافظه فلاش خطرناک ویدئویی از تخریب کامل یک نوت‌بوک Lenovo ThinkPad X60 با استفاده از حافظه فلاش مذکور در عرض چند ثانیه منتشر کرده است.

علاقمندان می‌توانند با پرداخت ۵۶ دلار این حافظه فلش خطرناک را از یک شرکت هنگ‌کنگی خریداری کنند. با پرداخت ۱۵.۵ دلار هم علاقمندان می‌توانند حافظه فلش کمکی خریداری کنند که تست عملکرد این حافظه بدون سوختن لپ‌تاپ‌ها و دیگر رایانه‌ها را ممکن می‌کند.
کد مطلب: 45366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام