۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷

استفاده از دوربین دولنزی آیفون ۷ برای ارائه خدمات واقعیت مجازی

ایتنا - به نظر می‌رسد هدف اپل از کار گذاشتن دو دوربین در آیفون 7 و آیفون 7پلاس، ارائه خدمات واقعیت مجازی بوده باشد.
استفاده از دوربین دولنزی آیفون ۷ برای ارائه خدمات واقعیت مجازی


با توجه به نصب دوربینی با دو لنز در گوشی آیفون ۷ پلاس پیش‌بینی می‌شود برنامه های موبایلی فراوانی برای ارائه خدمات واقعیت افزوده از همین طریق طراحی و عرضه شود.


به گزارش ایتنا از فارس، اگر چه اپل اولین شرکتی نیست که در گوشی‌های هوشمند خود از چنین فناوری استفاده کرده، ولی به نظر می‌رسد این شرکت هدف خاصی را از نصب دوربین مذکور تعقیب می کند.

دوربین‌های یادشده که ۱۲ مگاپیکسلی هستند دارای دو لنز دارای زاویه دید عریض یا wide angle و همین طور لنزی تله هستند. نمایشگر این گوشی ضدآب و ضد گرد و غبار هم ۲۵ درصد درخشانتر است.

اگر چه استفاده از دو لنز کیفیت تصویر را آیفون ۷ پلاس ارتقا می‌بخشد، اما می‌توان از آن برای ارائه خدماتی نوین استفاده کرد. یکی از نمونه‌های اولیه این خدمات در دنیای واقعیت افزوده عرضه بازی پوکمون‌گو است که برای اجرای آن باید شخصیت‌های مجازی که در دنیای واقعی سرگردان هستند را شناسایی کرد و از بین برد.

اما فناوری واقعیت افزوده می‌تواند دنیای کسب‌و‌کار و حوزه تجارت الکترونیک را هم متحول کند. زیرا از این طریق می‌توان به دل‌خواه کاربر اشیا و امکاناتی را به دنیای واقعی افزود تا انجام فعالیت‌های مختلف ساده‌تر شود. همچنین می‌توان برای انجام خرید هم محصولات دل‌خواه را با استفاده از این دوربین‌ها به محیط مورد نظر اعم از خانه یا منزل افزود تا از تاثیر احتمالی یا تغییراتی که ایجاد می‌کنند مطلع شد.

البته اپل رسما اشاره‌ای به این موضوع نکرده، اما تکاپوی آرام برخی شرکت‌ها برای عرضه appهای جدید موبایلی برای آیفون باعث تشدید گمانه‌زنی‌ها در این زمینه شده است.
کد مطلب: 45345
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام