کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با انتشار اسناد جدید

اسنودن راز پایگاه جاسوسی آمریکا در انگلیس را افشا کرد

خبرگزاری فارس , 21 شهريور 1395 ساعت 12:25

ایتنا - باز هم ادوارد اسنودن با افشاگر‌ی‌های خود در رابطه با رازهای جاسوسی آمریکا کار به دست دولت این کشور داد.




جدیدترین افشاگری ادوارد اسنودن از راز پایگاه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در انگلیس پرده برمی‌دارد که برای جاسوسی از ارتباطات ماهواره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک‌نیوز، این پایگاه موسوم به Menwith Hill Station (MHS) در North Yorkshire انگلیس قرار دارد و نه تنها برای جاسوسی از مردم عادی و سرقت اطلاعات آنها به کار می‌رود، بلکه از آن برای استراق سمع ارتباطات ماهواره‌ای و دیگر انواع ارتباطات بی‌سیم در سراسر جهان استفاده می‌شود.

در این پایگاه گنبدهای دایره‌ای شکل سفیدرنگی موسوم به FORNSAT نصب شده که مجهز به آنتن‌هایی قدرتمند برای جاسوسی و استراق سمع از ارتباطات ماهواره‌ای هستند. FORNSAT می تواند داده‌های در حال انتقال از ماهواره‌ای به ماهواره دیگر را سرقت و جمع‌آوری کند.

نوع دیگری از این گنبدها که OVERHEAD نام دارد با اتصال به ماهواره‌های دولت آمریکا برای شناسایی سیگنال های‌وای‌فای و گوشی‌های تلفن همراه هدف و جاسوسی از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجم اطلاعات مسروقه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا در این پایگاه انگلیسی بسیار بالاست. بر اساس یکی از اسناد افشا شده توسط اسنودن که مربوط به ماه می سال ۲۰۱۱ است، در یک بازه زمانی ۱۲ ساعته این سیستم بیش از ۳۳۵ میلیون متادیتا یا ابرداده را ذخیره کرده است. این ابرداده‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد گیرندگان ایمیل‌های مختلف، شماره‌های همراه کاربران، زمان تماس و غیره است.

از جمله اهداف خاص این پایگاه جاسوسی انگلیسی، کافی‌نت‌ها و دیگر منابع تبادل اطلاعات در کشورهای خاورمیانه بوده است. به همین منظور برنامه‌ای موسوم به Ghosthunter اجرا شده تا الگوی زندگی افرادی که تروریست تشخیص داده می‌شدند و از کافی‌نت‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند شناسایی شود.

برای ساخت پایگاه جاسوسی یادشده توسط ستاد ارتباطات دولت انگلیس بیش از ۳۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری صورت گرفته تا از این طریق جاسوسی از تمامی سیگنال‌های ماهواره‌ای هدف ممکن باشد.

برای مشاهده اصل اسناد افشا شده اسنودن به آدرس https://theintercept.com/document/۲۰۱۶/۰۹/۰۶/menwith-initiatives-maximizing-our-access/ مراجعه کنید.


کد مطلب: 45337

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45337/اسنودن-راز-پایگاه-جاسوسی-آمریکا-انگلیس-افشا

ايتنا
  https://www.itna.ir