۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹

اعتراض نروژی‌ها به حذف عکس جنایت آمریکا در جنگ ویتنام از فیس‌بوک

ایتنا - جنجال این‌روزهای دنیای مجازی، مربوط به زاکربرگ جوان و سردبیر بزرگ‌ترین روزنامه نروژ است!
اعتراض نروژی‌ها به حذف عکس جنایت آمریکا در جنگ ویتنام از فیس‌بوک


نخست‌وزیر نروژ با انتقاد از حذف عکس معروفی از جنگ ویتنام در فیس‌بوک خبرساز شده است.این عکس به بهانه نمایش تصویری برهنه از یک دختر بچه در حال فرار از بمباران آمریکا از این شبکه اجتماعی حذف شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از گاردین، پس از پاک شدن عکس یادشده توسط فیس‌بوک، Erna Solberg نخست‌وزیر محافظه کار این کشور از فیس‌بوک خواسته تا قوانین خود را مورد بازنگری قرار دهد. عکس یادشده که به napalm girl شهرت یافته جایزه پولیتزر را هم دریافت کرده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که نویسنده‌ای به نام Tom Egeland این عکس را در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کرد و آن را یکی از هفت عکسی دانست که تاریخ جنگ افروزی را تغییر دادند. اما فیس‌بوک عکس یادشده را به علت حضور دختر بچه‌ای برهنه در آن پاک کرد. پس از اعتراض مکتوب نخست وزیر نروژ به عکس یادشده مطلب نوشته شده توسط وی در فیس‌بوک هم حذف شده و این امر انتقادها از عمل‌کرد فیس‌بوک را تشدید کرده است.

حساب کاربری Egeland در فیس‌بوک کماکان معلق است و روزنامه نروژی Aftenposten که از همان عکس برای انتشار گزارشی استفاده کرده بود توسط فیس‌بوک برای حذف عکس یادشده تحت فشار قرار گرفت. Espen Egil Hansen سردبیر این روزنامه گفته که نامه‌ای از فیس‌بوک دریافت کرده که در ان خواسته شده عکس مذکور حذف شده یا تار شود. اما سردبیر مذکور این امر را رد کرد و با ارسال نامه‌ای سرگشاده به زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک اظهار داشت: با وجود اینکه من سردبیر بزرگترین روزنامه نروژ هستم متوجه شدم که تو (مارک زاکربرگ) امکان ایجاد محدودیت در تصمیم‌گیری‌های تحریریه‌‌ای من را داری. از نظر من، تو از قدرت خود سوءاستفاده می‌کنی. برایم باورش سخت است که درباره این تصمیم زیاد فکر کرده باشی.

او در این نامه نگرانی خود از گستره قدرت بزرگترین شبکه اجتماعی و سرخوردگی و خشم از تصمیمات فیس‌بوک را ابراز کرده است. هانزن در این نامه مارک زاکربرگ را "بزرگترین ناشر جهان" خوانده و معتقد است که او از قدرت خود سوءاستفاده می‌کند.

این رفتار فیس‌بوک باعث انتقادهای دیگری از شبکه اجتماعی مذکور شده است. از جمله اینکه فیس‌بوک در نروژ از محل تبلیغات ۱۳۷ میلیون یورو درآمد کسب می‌کند اما مالیات بسیار اندکی پرداخت می‌کند.
کد مطلب: 45319
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام