کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش توانایی هوش مصنوعی گوگل در صحبت کردن

24 آبان 1395 ساعت 13:52

ایتنا - امکان صحبت کردن مردم با ماشین‌ها رویایی دیرباز بود، و مدت‌ها انسان بدنبال تعامل واقعی با کامپیوتر بود.




دیپ‌مایند گوگل، واحد هوش مصنوعی مشهور این کمپانی، یک جهش اساسی کرده و آموخته است که "چگونه صحبت کند"، و بدین ترتیب گوگل ادعا می‌کند که عملکرد این محصول، دست کم ۵۰ درصد بهتر از عملکرد تمامی هوش مصنوعی‌های دیگر است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، بر اساس بازخوردهای دریافتی از شنوندگان انسان در مواجهه با دیپ‌مایند، در یک پست در وبلاگ‌ گوگل گفته شده که فناوری WaveNet می‌تواند صداها را مثلا از زبان انگلیسی بسیار بهتر از قبل تقلید نماید.

نمودار زیر شاخص نمرات به دست آمده در تست صدا را نشان می‌دهد. با برجسته‌سازی این نکته که ویو.نت، تا چه حد پیشرفت کرده و به عبارت دیگر بقدری به صدای واقعی نزدیک است که ممکن است در آینده نزدیک تشخیص و تمایز آن از صدای واقعی انسان دشوار باشد و بتوان آن را عملا معادل صدای انسان دانست.


فایل‌های صوتی در پست وبلاگ گوگل نشان می‌دهد که این نتیجه چقدر شگفت‌انگیز است، و بدنبال آن گوگل با خوشحالی توضیح داده که آینده‌ای که انسان‌ها و کامپیوترها بتوانند با هم صحبت کنند چندان دور نیست.

این کمپانی اعلام کرده: «امکان صحبت کردن مردم با ماشین‌ها رویایی دیرباز بود، و مدت‌ها انسان بدنبال تعامل واقعی با کامپیوتر بود. با اینحال در چند سال گذشته توانایی کامپیوترها به درک گفتار، به کمک اپلیکیشن شبکه‌های طبیعی عمیق، یک انقلاب بزرگ محسوب می‌شود.»
گوگل همچنین اذعان کرده که قدرت محاسباتی لازم برای تولید خروجی مورد نظر، بسیار بالاست.

در ادامه پیشرفت اخیر فعالیت گوگل در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت به یک دستاورد جدید نیز اشاره کرده است. به گفته گوگل WaveNet همچنین می‌تواند موسیقی و برخی از نمونه‌های جالب از پیانو را که بدون شک توسط یک انسان نواخته شده است را بخوبی تقلید کند، و این امر برای AI یک دستاورد بسیار بزرگ به شمار می‌رود.
 


کد مطلب: 45306

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45306/افزایش-توانایی-هوش-مصنوعی-گوگل-صحبت-کردن

ايتنا
  https://www.itna.ir