کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار خبر جعلی در فیس‌بوک در مورد ۱۱ سپتامبر

خبرگزاری فارس , 20 شهريور 1395 ساعت 12:31

ایتنا - خبر‌های جعلی فیس‌بوک زیاد شده و این بار این اخبار گریبان‌گیر فاجعه غم‌انگیز 11 سپتامبر شده‌اند.




الگوریتم‌های فیس‌بوک برای انتخاب اخبار مهم یک بار دیگر مرتکب اشتباه شدند و خبری جعلی در مورد ۱۱ سپتامبر را در معرض دید کاربران این شبکه اجتماعی قرار دادند.


به گزارش ایتنا از فارس، در این خبر به نقل از روزنامه دیلی‌استار ادعا شده بود که علت سقوط برج‌های دوقلو کارگذاشتن بمب در درون ساختمان‌های مذکور بوده و نه حمله تروریستی به ساختمان‌های یادشده.

این دومین بار در دو هفته اخیر است که فیس‌بوک خبری جعلی را در روندهای خبری خود جای داده و آن را در صدر فهرست اخبار خود جای داده است. در ۲۷ آگوست فیس‌بوک خبری دروغین در مورد اخراج مگین کلی مجری شبکه فاکس‌نیوز را منتشر کرده بود. این خبر یک روز بعد از حذف چند سردبیر از فیس‌بوک در شبکه‌اجتماعی مذکور منتشر شد و به همین علت فیس‌بوک اعلام کرد مجددا از چند سردبیر برای بررسی اخبار و جلوگیری از انتشار چنین اخباری استفاده خواهد کرد.

فیس‌بوک در روزهای اخیر به علت حذف عکس مشهوری در مورد جنگ ویتنام از حساب کاربری یک نویسنده و روزنامه نروژی هم مورد حمله قرار گرفته است. فیس‌بوک به علت برهنه بودن یک دختربچه ویتنامی در حال فرار از بمباران آمریکایی‌ها عکس وی را حذف کرده است. این در حالی است که تصویر یاد شده بسیار مشهور است و جایزه پولیتزر را هم دریافت کرده است.

بعد از اعتراض صدها کاربر به خبر دروغین فیس بوک در مورد ۱۱ سپتامبر این خبر از شبکه اجتماعی مذکور حذف شد.


کد مطلب: 45302

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45302/انتشار-خبر-جعلی-فیس-بوک-مورد-۱۱-سپتامبر

ايتنا
  https://www.itna.ir