کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از پهپاد برای ارتقای شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم

خبرگزاری فارس , 17 شهريور 1395 ساعت 16:27

ایتنا - استفاده پهپاد برای ارتقای شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم به منظور پوشش بهتر این شبکه‌ها.




دو شرکت فناوری AT&T و Qualcomm می‌گویند در حال استفاده آزمایشی از تعدادی پهپاد برای ارتقای شبکه‌های بی‌سیم نسل چهارم مخابراتی هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، شرکت‌های یادشده می‌گویند می‌توان از پهپادها برای اداره ایمن و مناسب شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم و همین‌طور شبکه‌های نسل پنجم استفاده کرد. بر طبق بیانیه مشترک این دو شرکت استفاده آزمایشی از پهپادهای یادشده از اواخر ماه سپتامبر در سن‌دیه‌گو آغاز می‌شود.

محققان می‌گویند هدف از این کار کمک به استفاده بهینه از پهپادها برای انجام پروازهایی است که به پوشش بهتر شبکه‌های مخابراتی منجر می‌شود.

تا به حال از پهپادها برای انجام اموری مانند تحویل کالا و بسته‌های پستی، عکس‌برداری و فیلم‌برداری، بررسی وضعیت نقاط دورافتاده یا آسیب‌های محیطی وارده و غیره استفاده می‌شد. اما قرار است برای اولین بار پهپادها در قالب دکل‌های مخابراتی مورد استفاده قرار بگیرند.

پهپادها می‌توانند ضمن پروازهای طولانی مدت مشکل پوشش مخابراتی ضعیف در برخی نقاط را هم برطرف کنند تا شهروندان بتوانند در همه نقاط با کیفیت مناسب به شبکه‌های پرسرعت تلفن همراه دسترسی یابند.

بر روی این پهپادها پردازنده‌های Snapdragon و پلتفورم نرم‌افزاری خاصی نصب می‌شود تا کنترل و ناوبری این هواپیماهای بدون سرنشین را ساده کند. نصب پردازنده‌های یاد‌شده ناوبری خودکار بصری، تهیه ویدئوهای 4k و غیره را تسهیل می‌کند. AT&T قصد دارد از پهپادها برای بررسی وضعیت ۶۵ هزار دکل مخابراتی و سرکشی به آنها هم استفاده کند.


کد مطلب: 45272

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45272/استفاده-پهپاد-ارتقای-شبکه-های-مخابراتی-نسل-چهارم

ايتنا
  https://www.itna.ir