۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

از این پس به جای برخورد با کل شبکه فقط با کاربر متخلف برخورد می‌شود

ایتنا - نصرالله جهانگرد اظهار کرد که رویکرد حقوقی و قضایی تغییر کرده و از این پس به جای برخورد با کل شبکه صرفا با کاربر متخلف برخورد خواهد شد.
از این پس به جای برخورد با کل شبکه فقط با کاربر متخلف برخورد می‌شود


نصرالله جهانگرد از تغییر نظام قضایی در برخورد با شبکه‌های اجتماعی اپراتور محور به کاربر محور خبر داد.


به گزارش ایتنا از فارس، نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در همایش ملی حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و دستگاه قضایی رویکرد حقوقی و قضایی تغییر کرده و از این پس به جای برخورد با کل شبکه صرفا با کاربر متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات جمع‌آوری داده در کشور خودمان را از مزایای رشد شبکه‌های اجتماعی داخلی برشمرد و گفت: با بانک عظیم داده‌ها می‌توان رفتار عمومی مردم، سلایق بومی و محلی و همچنین بستر مناسب مبادلات اقتصادی را بخوبی شناخت و این موضوع علاوه بر ارتقای نظام فنی به ارتقای اقتصادی منتج خواهد شد.

وی افزود: الان با فعالیت مردم در شبکه‌های اجتماعی داخلی چند میلیون کاربر داده‌های خود را در معدنی می‌ریزند که برای دیگران است و احاطه‌ای به آن نداریم. از موضوع سیاسی و امنیتی که بگذریم حتی ارزش‌های اقتصادی نیز از دست می‌رود. چرا که در صورت حل مساله نظام پولی بین ایران و جهان این داده‌ها تبدیل به پارامترهای پولی و اقتصادی می‌شوند.

جهانگرد افزایش کیفیت و کاهش قیمت دسترسی به کاربران را از مزایای شبکه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: اپلیکیشن‌ها و ابزارهایی که روی این شبکه قرار می‌گیرد ظرفیت‌هایی است که خلق شده و به دنبال غنی کردن آن هستیم.

وی افزود: در فضای سایبری کشوری که بتواند با خط و زبان خود داده‌ها را گسترش دهد مرز منافع خود را گسترش داده و ما به هر میزان به خط و زبان فارسی تولید محتوا کنیم می‌توانیم قلمرو منابع ملی و فرهنگی خود را گسترش دهیم.

جهانگرد شبکه‌های اجتماعی آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را فرصتی مناسب برای تولید محتوا برشمرد.
کد مطلب: 45245
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Europe
برخورد با کاربر، هدف اصلی اینها از ایجاد شبکه های بومی همینه.
feedback
Europe
نفس کشیدن هم که تخلف حساب میشه. لطفا خودتون عضو شبکه های بومی بشید و کاری با ما نداشته باشید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام