۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴

یخچال‌های هوشمند خرید و پخت‌و‌پز را ساده می‌کنند

ایتنا - بخچال‌های ساخته‌شده جدید توسط شرکت مایکروسافت و Liebherr دارای ابزار خاصی به نام اسمارت‌دیوایس‌باکس و کورتانا هستند.
یخچال‌های هوشمند خرید و پخت‌و‌پز را ساده می‌کنند


دو شرکت فناوری مایکروسافت و Liebherr سازنده لوازم خانگی با همکاری هم درصدد ساخت نسل جدیدی از یخچال‌های هوشمند هستند که خرید و انجام پخت‌وپز را با استفاده از فناوری مدیریت هوشمند غذا ساده‌تر می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، بخش تولید لوازم خانگی Liebherr ابزار ارتباطی خاصی به نام SmartDeviceBox ابداع کرده که با نصب آن بر روی یخچال‌ها و فریزرها اتصال این ابزار به اینترنت و تسهیل تبادل اطلاعات ممکن می‌شود.

سیستم یادشده قابلیت یادگیری و خودآموزی دارد و لذا پس از مدتی استفاده از آن در منازل، یخچال‌های مجهز به سیستم مذکور از خلقیات و عادات غذایی مالکان خود مطلع می‌شوند و بر همین اساس برای کمک به فرایند پخت غذا و خرید مواد غذایی برنامه‌ریزی کرده و یادآوری‌های لازم را ارائه می‌دهند.

سیستم خودآموز هوشمند مذکور برگرفته از فناوری مورد استفاده در دستیار صوتی کورتاناست که می‌تواند پس از مدتی تعامل با کاربر خود اولویت‌ها و علایق و سلایق وی را بیاموزد و بر همین اساس رفتار کند.

با توجه به ماژولار بودن یخچال‌های یادشده به‌روز کردن ابزار فناوری نصب‌شده بر روی آنها به سادگی ممکن است. در گام اول SmartDeviceBox بررسی دقیق محتویات یخچال‌ها را با استفاده از دوربین و فناوری تشخیص هویت اشیا ممکن می‌کند. تصویربرداری از درون یخچال و برآورد دقیق محتویات ان نیز به سادگی ممکن خواهد بود.

اطلاعات به‌روزشده به طور خودکار در فهرست موجودی یخچال ثبت می‌شود و کاربران با مرور سریع این فهرست می‌توانند برای خرید اقلام ضروری برنامه‌ریزی کنند. فهرست اقلام خرید هم از طریق app تلفن همراه خاص طراحی شده در هر زمان و مکان به راحتی قابل مشاهده خواهد بود. این app با ویندوز، اندروید و iOS سازگاری دارد.

تا به حال یک نمونه اولیه از این یخچال تولید‌شده ولی هنوز زمان دقیق عرضه مدل نهایی آن برای استفاده عموم مشخص نشده است.
کد مطلب: 45217
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام