۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۶
مدیرعامل ردهت:

نیروی محرکه فناوری منبع باز، کاربران هستند

ایتنا – جیم وایتهرست (مدیرعامل ردهت) می‌گوید آنچه که در مورد رشد و گسترش لینوکس گفته می‌شود، تنها پاره‌ای از واقعیت است.
نیروی محرکه فناوری منبع باز، کاربران هستند


لینوس توروالدز (رهبر لینوکس) در همایش لینوکس ۲۰۱۶ که هفته گذشته در شهر تورنتو در کانادا برگزار شده بود، با تأیید گفته‌های جیم وایتهرست، اظهار داشت اینکه گفته می‌شود تعدادی از نخبگان برنامه‌نویسی در خفا یک دارایی فناوری به نام لینوکس پدید آوردند که سرانجام در میان بزرگ‌ترین جامعه کاربران در جهان راه پیدا کرد، کمی گمراه‌کننده است و تنها بخشی از واقعیت است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از networkworld، وایتهرست می‌گوید: «همه ما به این نوع نوآوری عادت کرده‌ایم که از سطوح کوچک و ابتدایی آغاز شود و سپس به نهایت رشد خود برسد.» با اینکه بخش فنی لینوکس واقعاً هم با همین روش پیشرفت داشته، اما نحوه معرفی آن به جهان تجاری – دست‌کم در حوزه کاری ردهت – بسیار متفاوت بوده است. در واقع، به جای آغاز کار روی حاشیه‌ها و بخش‌های نه‌چندان مهم سازمان، برخی از نخستین به‌کارگیری‌های عمده لینوکس روی سیستم‌های حساس و بحرانی سازمان‌ها پیاده‌سازی شد؛ مثلاً روی پلتفرم‌های مربوط به داد و ستد در مؤسسات مالی بزرگ.

وایتهرست می‌گوید: «اینها، برنامه‌های کوچکی نبودند که از اهمیت زیادی برخوردار نباشند؛ بلکه اکنون تبدیل به برنامه‌های فنی بسیار پیشرفته‌ای شده بودند که نیازمند قابلیت اطمینان ۹۹.۹۹۹۹ درصد از سطح کارکرد بودند.» او می‌افزاید: «بازار اصلی و اولیه لینوکس در آغاز دهه پیشین میلادی این‌گونه شکل گرفت.»

به‌طور خلاصه، نخستین به‌کارگیری‌های سازمانی لینوکس مربوط به بخش‌های مهم سازمانی بودند و خیلی زود این به‌کارگیری‌ها گسترش پیدا کردند. بنابر گفته‌های وایتهرست، این امر به توسعه لینوکس و به‌ویژه نرم‌افزارهای منبع باز کمک کرد؛ زیرا نوآوری واقعی، محصول نیازهای کاربران و متعاقباً نوآوری‌هایی است که از سوی کاربران مطرح می‌شوند و به وقوع می‌پیوندند.


وایتهرست این مسئله را به دوره پیشرفت سریع فناوری و به‌ویژه انقلاب صنعتی تشبیه می‌کند. وایتهرست ادعا می‌کند که برندگان بزرگ انقلاب صنعتی، سازندگان ماشین‌های ابزار نبودند؛ بلکه شرکت‌هایی بودند که با موفقیت از این ابزارها برای انجام کارهای خود استفاده کردند. او می‌افزاید: «ما امروز هم شاهد همچین روندی هستیم و می‌بینیم که برندگان بزرگ انقلاب اطلاعاتی، به سطح جدیدی از بلوغ می‌رسند؛ صحبت بر سر شرکت‌هایی همچون IBM یا ردهت یا HP نیست؛ بلکه افرادی هستند که از این فناوری‌ها به کامل‌ترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.»

وایتهرست می‌گوید این خبر بسیار خوبی برای ردهت است؛ زیرا وضعیت کنونی شبیه جهانی از میخ‌هاست که مدل تجاری ردهت، مانند چکش در برابر آنها عمل می‌کند.
 
کد مطلب: 45203
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام